Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Valojen ohjaus / katkaisijat

jounimjounim Member Viestejä: 141
Hei, miten olette ratkaisseet normaalien katkaisijoiden ohittamisen, onnistuuko se esim rasian taakse asennettavalla nexan WMR-1000 kytkimellä?

Eli nyt ongelma on että valot katkaisee joku taloudessa normaalilla katkaisijalla kun teeman pitäisi kytkeytyä päälle niin se ei kytke tietenkään lamppuja päälle kun niille ei tule virtaa..

Viestejä yhteensä

  • klampiklampi Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 169 ✭✭
    Scotchin näkymättömällä teipillä olen teipannut katkaisijat ON-asentoon niin pitkäksi aikaa, että talouden kaikkia käyttäjät ovat oppineet asian. Käyttöpaikasta riippuen 1-2 kk tarvitaan :)

    Nyt ongelmaksi on muodostunut, ettei kukaan muista sammuttaa esim. keittiöstä lisävaloja, joita automaatio ei ohjaa.
  • jounimjounim Member Viestejä: 141
    Tuokin on hyvä vaihtoehto ja sitä olen myös käyttänyt, mutta silti halu käyttää "oikeita" katkaisijoita on kova..
  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    klampi kirjoitti:

    Scotchin näkymättömällä teipillä olen teipannut katkaisijat ON-asentoon niin pitkäksi aikaa, että talouden kaikkia käyttäjät ovat oppineet asian. Käyttöpaikasta riippuen 1-2 kk tarvitaan :)

    Sama systeemi. Nyt ollaan vaiheessa, jossa vieraat ihmettelevät noita teippejä. Oma huusholli tietää jo kupletin juonen.
  • Antti ReinikkaAntti Reinikka Member Viestejä: 3
    Itse olen uusi Cozify käyttäjä. Aloitin pienestä ja laitoin vaatehuoneen valokatkaisimen taakse Nexan WMR-1000 kytkimen. liiketunnistin huoneessa sytyttää valon kyllä, mutta tuon WMR-1000:n ansiosta valot saa kyllä katkaisijastakin päälle. Vanhassa talossa meillä menee vain N piuhat katkaisijalle ja piti asentaa tuo Nexan härveli kattoon rasiaan jossa on nuo N johdotkin, mutta pienen taistelun jälkeen tuo nyt toimii ja kukkuu ihan kivasti.

    En tiedä kuinka hyödyllinen tuossa kohteessa edes tuo on että katkaisija toimii, mutta lähtökohtana oli että ei normaali toiminnallisuus muuttuisi.

    Itse toivoisin että tuettuihin laitteisiin tulisi myös Nexan himmentävät rasiaan asennettavat laitteet ja kaksikanavaiset laitteet.....
  • samppasamppa Member, Cozify Viestejä: 651 mod
    Tuohon tarkoitukseen muuten ZigBee toimiset Ubisysin rasiareleet S1 ja S2 ovat varmatoimisempia eikä älylamppua tarvita. Eli ne kytketään katkaisijan taakse ja näin valoa voi ohjata joko painikkeesta tai etänä.

    t.Samppa / Cozify
    t. Samppa \ Cozify
  • DeNoNamedDeNoNamed Member Viestejä: 3

    Ai että. Vanha aloitus, mutta nyt xiaomi aqaralta pätevä systeemi tähän mutta saadaankohan sitä koskaan toimimaan. Vai toimiiko jo kenties.

    https://www.aqara.com/en/product/smart-wall-switch-h1-with-neutral

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.