Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Lightify lamppujen elinikä yllättävän lyhyt

TomTom Member Viestejä: 41
Minulla on ollut käytössä Cozify noin 18 kuukautta.

Heti ensimmäisinä hankkimani 4 Osram Lightify lampuista CLA 60 RGBW on nyt 2 lakannut toimimasta muutaman viikon välein.

Lamput ovat vain lakanneet palamasta eivätkä syty edes virtakytkintä käyttämällä eikä resetointi vaikuta mitään.

Onko teillä kokemuksia näin lyhyestä eliniästä kun pakkauksessa luvataan kuitenkin 20.000h = 20v (2,7h/päivä)?

Viestejä yhteensä

  • Matti SeiseMatti Seise Member Viestejä: 49
    Ootko kattonut saako firmistä päivitettyä? Mulla oli ongelmia monen lightify lampun kanssa ja kun päivitin firmikset, alkoivat myös lamput toimimaan.
  • TomTom Member Viestejä: 41
    Eipä taida Cozify:n kautta pystyä päivittämään firmistä, vaikka tätä luvattiin jo yli vuosi sitten.

    Oletko saanut herätettyä henkiin lampuja joita ei edes saa resetoitua katkaisemalla virta 5 kertaa peräkkäin?
  • IiroSIiroS Member Viestejä: 76
    Omalla kohdalla olen tulkinnut että siinä vaiheessa kun lamppu lakkaa reagoimasta valokatkaisijaan ja resetointiin on lamppu pysyvästi rikki. Talossa parin vuoden ajan ollut kymmeniä lamppuja, joista suurin osa Osrameja. Toistaiseksi vain yksi Philipsin Hue -lamppu hajonnut, eli ei tuo lyhytikäisyys kyllä kovin tyypillistä ole. Joko kyseessä ns. maanantaikappaleet tai sitten valaisimessa jotain sähköpuolen ongelmia (mikäli esim. samassa valaisimessa kumpikin lamppu hajonnut)? Ainakin itse olen havainnut että nuo laitteet saa näppärästi sekoilemaan mm. kytkemällä valaisimeen jonka ohjaus on manuaalisen dimmerin takana. Pitävät varsin häiritsevää hurinaa ja jos joku erehtyy dimmeriä vääntämään tai jättämään ns. puolitiehen niin lampun saattaa joutua resetoimaan ennen kuin alkaa normaalisti toimimaan.
  • TomTom Member Viestejä: 41
    Nyt on sitten kolmas niistä neljästä Osramin lampuista hajonnut.
  • IlkkaIlkka Member Viestejä: 79 ✭✭
    Yksi ja ainokainen Lightify E10 RGBW -lamppu hajosi alle 1,5 vuodessa. Sain takuusta uuden vaikka ei ollut edes kuittia tallessa.
  • samppasamppa Member, Cozify Viestejä: 651 mod
    Huomionne on osuvia sillä olemme joutuneet vaihtamaan Osramin lamppuja takuuseen enemmän kuin muita. Tämä ei tietenkään ole meidän vika, mutta aiheuttaa toki turhaa tuen tarvetta ja ymmärrettävää harmia asiakkaille. Toivottavasti uudemmat firmware versiot ja Osramin tuotekehitys korjaavat nämä havaitut lastentaudit.

    Näistä vioista kannattaa muuten yrittää valittaa myös suoraan Osramille. Olemme heihin kyllä itsekin yhteydessä.

    t.Samppa / Cozify
    t. Samppa \ Cozify
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.