Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Cozify hub login error: "Hub connection failed!"

kanelikaneli Member Viestejä: 2
En enää saa Cozify-hubiin Android-sovelluksen kautta yhteyttä vaan käyttöliittymä antaa virheen "Hub connection failed!" (ohessa kuva). Virhetilanne havaittiin eilen iltapäivällä, aamulla kaikki toimi vielä normaalisti.

Olen buutannut hubin useampaan kertaan irrottamalla piuhat ja odottamalla vähintään 10 sekuntia.

Olen yrittänyt loginia sekä tabletilla, joka on kiinni wlanilla samassa verkossa kuin cozify hub, että puhelimella. Molemmilla tulee nyt tuo login error, vaikka ne aiemmin toimivat. Olen myös päivittänyt molempiin laitteisiin uusimmat Android- ja sovellusversiot.

Muutaman kerran olen onnistunut pääsemään sen verran "sisälle" hubiin, että voin selata käyttöliittymän sivuja ees taas, mutta esim. devices-listaan ei lataudu mitään, vaikka kuinka odottaisi.

Kertaalleen otin log outin ja sain uuden salasanan sähköpostiini. Sillä loggasin takaisin sisälle, mutta tilanne jatkuu ennallaan.

Pitäisiköhän reitittimen päässä palaa valo RJ45-piuhan kohdalla Cozify-hubin ollessa siihen liitettynä? En muista millainen tilanne oli ennen ongelman alkua, mutta nyt reitittimessä ei valoa pala. Kun liitän läppärin samaan piuhaan toimii verkko ja reitittimessä palaa valo.

Cozify hub on otettu käyttöön huhtikuussa ja on tähän saakka toiminut ihan hyvin. Valojen sammuttaminen ja kytkeminen katkaisijasta toimii edelleen.

Onko samankaltaista ongelmaa esiintynyt muilla?
Olen myös tehnyt asiasta tiketin Cozifylle.

Viestejä yhteensä

  • IiroSIiroS Member Viestejä: 76
    Alusta asti tuo samainen ongelma on ainakin itselläni myös ollut, n. 90 % ajasta. Käytännössä taitaa olla enemmän "ominaisuus" kuin vika, kun ei tuohon ole pariin vuoteen muutosta tullut. WLANin kautta Cozifyn käyttö on aika lailla mahdotonta, toisinaan pilven kautta saa vähän paremmin yhteyden pidettyä, maksimissaan kuitenkin sen n. 30 sekuntia kerrallaan ennen kuin pätkäisee. Asiaan ei juuri vaikuta vaikka seisoisi metrin päässä WLAN-pöntöstä, silti yhteys pätkii koko ajan. Tekee kyllä sääntöjen tekemisestä aika tuskallista kun parhaimmillaan joutuu saman asian tekemään 5-6 kertaa ennen kuin saa säännön tallennettua ilman että yhteys katkeaa kesken kaiken.
  • kanelikaneli Member Viestejä: 2
    Sain vastauksen Cozifyltä ja ilmeisesti Ethernet-portti on hubista mennyt rikki. Tarkemmin ajateltuna tuota login-ongelmaa on ilmennyt viimeisen parin viikon aikana useaan kertaan, mutta vain hetkellisesti. Ehkäpä se sitten oli oireilua rikki menossa olevasta portista. Mahtaakohan ko. osan hajoaminen olla hubeissa yleistä.

    Harmi juttu on, että uuteen hubiin joudutaan kaikki releiden ja laitteiden yhdistämiset tekemään uusiksi, mutta elämä on...
  • PaoaraoaPaoaraoa Member Viestejä: 1
    Hei

    Täällä näköjään nyt samantapainen ongelma. En ole kotona enkä saa enää yhteyttä laitteeseen omalla enkä rouvankaan puhelimella. Tiedän että internet yhteys käy ja kukkuu Ok mutta hubi ei vastaa. Toimi vielä puolenyön aikaan. Mikä sen portin rikkoisi yhtäkkiä? Jokin yhteysongelma nyt Cozify puolella?
  • amuamu Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 348 ✭✭
    editoi heinäkuu 2017
    kaneli kirjoitti:

    Sain vastauksen Cozifyltä ja ilmeisesti Ethernet-portti on hubista mennyt rikki. Tarkemmin ajateltuna tuota login-ongelmaa on ilmennyt viimeisen parin viikon aikana useaan kertaan, mutta vain hetkellisesti. Ehkäpä se sitten oli oireilua rikki menossa olevasta portista. Mahtaakohan ko. osan hajoaminen olla hubeissa yleistä.

    Harmi juttu on, että uuteen hubiin joudutaan kaikki releiden ja laitteiden yhdistämiset tekemään uusiksi, mutta elämä on...

    Itselläni meni myös aikoinaan tuo Ethernet-portti rikki ja hubi vaihdettiin takuuna uuteen. Oli käytännössä kontaktihäiriö, välillä toimi ja välillä ei. Ehkä juotokset pettäneet piirilevyltä tjms.
  • villeronttivillerontti Member Viestejä: 20
    Minulla esiintyy sama ongelma etänä, lähiverkon kautta toimii. Nettiyhteys kyllä toimii. Mistähän kannattaisi alkaa vikaa selvittämään? Supporttiin laitettu mailia mutta vastausta ei ole kuulunut.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.