Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Valo palamaan yön ajaksi

hintsanehintsane Member Viestejä: 30
Tervehdys

minulla on haaste, jota en saa nyt ratkaistua. Yksinkertaisuudessaan yritän saada tehtyä ns. yövaloa eli yritän saada valon palamaan yön ajaksi (~23-6).

Olen tehnyt teeman jossa asetetaan ensin laitteen tila eli valo pois/päälle ja kirkkaus etc. Sitten vain sääntö "Ajasta valoja" josta valitsen valon ja milloin se on voimassa.

Ongelmana on se, että valo palaa vain hetken - ehkä puoli minuuttia - ja sitten sammuu.
Kyseinen valo on Osram Led-nauha.

Huvikseni tein samaan teemaan vastaavat laitetilat/säännöt pistorasiaan (Osram Plug) kytketylle lampulle. Tämä lamppu ei sammukaan vaan jää palamaan.

Mitä teen väärin vai onko kyseessä erhe ohjelmistossa tahi jossain laitteessa?

kesäterveisin
hintsane

Viestejä yhteensä

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    editoi kesäkuu 2017
    Eihän tässä yhteydessä tarvitse sääntöä. Riittää, kun ajastat sen teeman ja laitat haluamasi sävyn ja kirkkauden. Säännöllä saat lisätoimintoa, esimerkiksi ko aikana valo päälle liikkeestä X min ajaksi.

  • hintsanehintsane Member Viestejä: 30
    Kiitos vihjeestä. Tuo helpotti setuppia.

    Mutta, varsinainen ongelma ei ratkennut. Osramin ledinauha palaa edelleenkin vain vähän aikaa.
    Onkohan nauha särki vai enkö vain osaa?
  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    Eikös se ole helppo testata, laitat päälle laitteista ja seuraat tilannetta. Eihän nyt vaan ole jotain muuta sääntöä, joka ohjaa tuota samaista nauhaa sammumaan X ajan jälkeen?
  • hintsanehintsane Member Viestejä: 30
    Ei toiminut oikein sitenkään. Enkö löytänyt mitään mikä sen sammuttaisi.

    Poistin laitteen ja lisäsin uudestaan. Näyttäisi toimivan..
  • hintsanehintsane Member Viestejä: 30
    Mitenkäs sitten seuraava?

    Haluaisin ledivalon vilkkuvan (hälyytä kun ovi avataan) ja sammuvan halutun ajan kuluttua.
    Jos ovi suljetaan niin ei ongelmaa. Mutta jos ovi jää auki niin en keksi kuinka vilkkumisen saisi loppumaan. Automaattisammutus ei auta.
  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    Oletettavasti tuo sääntö on liitetty johonkin teemaan. Mitäs jos teet säännön, jossa liiketunnistin sammuttaa tuon teeman? Sen liiketunnistimen oikean paikan hakee kokeilemalla.
  • IiroSIiroS Member Viestejä: 76
    Onnistuuko liiketunnistimella teeman sammuttaminen? Jos, niin uutta tietoa ainakin minulle...
  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    Ei suoraan, mutta sillä saa käynnistettyä teeman, johon laittaa automaattisammutuksen minimiin. Tiedän, purukumiratkaisu, mutta jotain sentään tarjottu.
  • hintsanehintsane Member Viestejä: 30
    Minä hieman oikaisin ja muutin siten että hälyytys päällä vain yöllä. En jaksanut ruveta kikkailemaan..
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.