Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Tupla cozify?

Tuomas AnttilaTuomas Anttila Member Viestejä: 2
Tere!

Useampaan otteeseen on tullut mietittyä että mitä kaikkea ominaisuuksia kotiin on rakennettu helposti cozify:n mahdollistamana, jotka muuten olisi kenties isompiakin projekteja. Esim. keittiössä välitilan valaistus on itselläni lähes täysin cozify:n mahdollistama. Yhdessä välitilassa Osram led-nauha ja toisessa Ikean ledit kaukosäädettävän pistorasian perässä. Kummatkin käynnistyvät siis yhdellä nexa-katkaisijan painalluksella, jonka myötä cozify käskyttää led-nauhaa ja pistorasiaa.

Mutta mitäs sitten kun boksi posahtaa? Irrotellaan ja tökitään takaisin hetken aikaa töpseliä led-nauhasta (ja mennään valon default arvolla) ja kaivetaan Ikean ledien katkaisija piilosta esille, että sitä voi napsauttaa kun valoa haluaa?

Vai olisikohan paikallaan hankkia varalaite? Kuinkahan haastava olisi toteuttaa cozify:hin tuki backup laitteelle, joka voisi ottaa hommat haltuun jos päälaite kilahtaa? Onkohan tätä joku jo ajatellut...?

-Tuomas

Viestejä yhteensä

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    Löytyiskö tästä ketjusta haluamaasi vastausta:
    forum.cozify.fi/discussion/comment/459#Comment_459
  • Tuomas AnttilaTuomas Anttila Member Viestejä: 2
    Siellähän oli jo hyvää asiaa paljon. Katotaas tuleeko vielä jotain kommenttia siitä että millä mallilla nuo jutut on tänä päivänä...
  • amuamu Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 348 ✭✭
    editoi huhtikuu 2017
    Oma hubi vaihdettu kolme kertaa takuuseen ja joka kerta olen parittanut kaikki laitteet, naputellut kaikki teemat ja säännöt uusiksi. Ei tuota kovin mielellään enää tekisi, on meinaan aikamoinen savotta, kun koko asunnon valaistus ja iso osa sähköistä on ohjattu Cozifylla.
  • klampiklampi Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 169 ✭✭
    Henkilökohtaisesti olen lähtenyt tässä siihen suuntaan, että Cozify saa tuoda valo-ohjaukseeni logiikan, mutta jokainen valo on paritettu Philips Hue bridgeen. Näin saan ohjattua Philipsin appsilla ja dimmer swithcillä valoja Cozifyn pettäessäkin. En sano, enkä toivo näin käyvän, mutta myös minä olen kolmasti parittanut laitteet uusiksi ja tehnyt säännöt uusiksi. Jollain konstilla haluan hakea sitä luotettavuutta. Onneksi tori.fi:stä saa hankittua edullisesti ylimääräisen Hue Bridgen varalaitteeksi.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.