Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Valinnat

Hue + Osram + Cozify ( + Alexa)

Matti SeiseMatti Seise Member Viestejä: 49
Miten nuo Osramin valot pariutuvat hue hubin kanssa, jos ovat alunperin pariutettu Cozify hubiin? Ilmeisesti zigbee -vehkeinä niiden pitäisi pariutua suht nätisti hue hubiin (jonka taasen voi parittaa cozifyyn?).


Tilanne:
mulla on kämpässä useampi osramin valo, 433 sensoreita ja pistorasioita, joiden päälle olen rakentanut erilaisia triggereitä ja sonoksen äänet. Nyt tuli tilattua jenkeistä tuo Alexa, joka mahdollistaa osittain hommien ääniohjaamisen. Mikäli ostan tuon Hue hubin ja parit lisävalot, niin saanko paritettua hubin Cozifyyn ja ohjattua tuota Hueen paritettuja (Osramin) valoja Alexan kautta? Vai onko tuo hubi ihan hukkaostos?

Post edited by Matti Seise on

Viestejä yhteensä

  • Valinnat
    Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    Hei,
    Matti Seise kirjoitti:

    Miten nuo Osramin valot pariutuvat hubin kanssa, jos ovat alunperin pariutettu Cozify hubiin? Ilmeisesti zigbee -vehkeinä niiden pitäisi pariutua suht nätisti hue hubiin.

    Tarkoitat ilmeisesti kysymystä 1 (alla), mutta vastataan myös toiseen mahdollisuuteen.

    Kysymys 1: Kuinka Osramin valot paritetaan Hue Bridgeen, jos ne on alunperin paritettu Cozify Hubiin (?).
    Vastaus 1: Osramin lamput on ensin resetoitava ja sitten kytkettävä Hue Bridgeen.

    Kysymys 2: Kuinka Osramin valot paritetaan Cozifyyn, jos ne on paritettu Hue Bridgeen?
    Vastaus 2: Voit parittaa Hue Bridgen Cozify Hubiin, jolloin Bridgen lamput näkyvät myös Cozifyn sovelluksessa. Vaihtoehtoisesti voit resetoida lamput ja asentaa ne suoraan Cozify Hubiin.
    Matti Seise kirjoitti:


    Tilanne:
    mulla on kämpässä useampi osramin valo, 433 sensoreita ja pistorasioita, joiden päälle olen rakentanut erilaisia triggereitä ja sonoksen äänet. Nyt tuli tilattua jenkeistä tuo Alexa, joka mahdollistaa osittain hommien ääniohjaamisen. Mikäli ostan tuon Hue hubin ja parit lisävalot, niin saanko paritettua hubin Cozifyyn ja ohjattua tuota Hueen paritettuja (Osramin) valoja Alexan kautta? Vai onko tuo hubi ihan hukkaostos?

    Vastaus: Kyllä teoriassa pitäisi onnistua jo tänä päivänä juuri niin, että paritat lamput Hue Bridgeen ja paritat Bridgen Cozifyyn. Tällöin voit ohjata lamppuja Cozifyllä, Philipsin omalla appiksella ja Alexa-Hue-integraatiolla. Emme ole tuota itse kokeilleet, joten en uskalla mennä lupaamaan tomivuutta.

    - Kimmo/Cozify
  • Valinnat
    Matti SeiseMatti Seise Member Viestejä: 49
    @Kimmo Ruotoistenmäki Homma selkeä. Kiitos kattavista vastauksista.
    Hommaan hue bridgen ja testaan miten toimii. :) Infoan sitten muita, sillä tämä avaa oikeasti todella paljon uusia mahdollisuuksia! :)

  • Valinnat
    Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    Hei,

    Hei,

    Matti Seise kirjoitti:


    Tilanne:
    mulla on kämpässä useampi osramin valo, 433 sensoreita ja pistorasioita, joiden päälle olen rakentanut erilaisia triggereitä ja sonoksen äänet. Nyt tuli tilattua jenkeistä tuo Alexa, joka mahdollistaa osittain hommien ääniohjaamisen. Mikäli ostan tuon Hue hubin ja parit lisävalot, niin saanko paritettua hubin Cozifyyn ja ohjattua tuota Hueen paritettuja (Osramin) valoja Alexan kautta? Vai onko tuo hubi ihan hukkaostos?

    Vastaus: Kyllä teoriassa pitäisi onnistua jo tänä päivänä juuri niin, että paritat lamput Hue Bridgeen ja paritat Bridgen Cozifyyn. Tällöin voit ohjata lamppuja Cozifyllä, Philipsin omalla appiksella ja Alexa-Hue-integraatiolla. Emme ole tuota itse kokeilleet, joten en uskalla mennä lupaamaan tomivuutta.

    - Kimmo/Cozify
    Lisätietoa: Tätä skenaariota on käyttäjä jo testannut ja kuuleman mukaan toimii.

    - Kimmo/Cozify
  • Valinnat
    ATomiHATomiH Member Viestejä: 2
    Eikö tässä muodostu ongelmaksi Cozifyn teemat? Esim. Teema joka joka sytyttää olohuoneen valot. Valot on laitettu päälle jostain muualta kuin Cozifysta. Nyt kun haluaisit sammuttaa ne käyttäen Cozifyta, niin teema on jo pois päältä, eikä sammuta valoja.
    Vai missaanko jotain? :smile:
  • Valinnat
    PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    Eikös tuo toimi ihan normaalisti.

    Teema ajastettu klo 18-21. Käynnistät teemaan kytketyn valon etukäteen klo 17 aikaan. Teema käynnistyy ajallaan, mutta sillä ei ole nyt vaikutusta, koska valo on jo päällä. Kun teeman ajastus loppuu, sammuu valokin.

    Mikäli haluaisit valon palavan klo 22 asti, joutuisit käynnistämään sen uudestaan klo 21.

    En tunne tuota ko laitetta, mutta eikös se ole ihan sama millä valo on käynnistetty: teemalla, ko laitteella, käyttöliittymästä suoraan tai kaukosäätimelllä?
  • Valinnat
    ATomiHATomiH Member Viestejä: 2
    Sinun esimerkissä Cozify huolehtii kaikesta, eli on tietoinen laitteiden tilasta ja omista teemoistaan.

    Ajatellaan että on ajastus joka sammuttaa teeman kello 21. Tämä teema sammuttaa Hue valot. Hue valot on kuitenkin laitettu päälle jostain muualta kuin Cozifysta.
    Cozify tietää ainoastaan, että teema on jo pois päältä. Lähettääkö se tästä huolimatta Hue valoille käskyn sammua?
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.