Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Zigbee yhteyden lähetysteho

HäkäHäkä Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 21
Kun vaihdan hubin asetuksista zigbeen lähetystehoa suuremmaksi, niin se palautuu hetken kuluttua aina takaisin normaaliksi. Onko tämä normaalia vai bugi? Yritän muuttaa lähetystehoa suuremmaksi, koska yhteys Belkinin lamppuihin pätkii. Osramin kanssa vastaavaa ongelmaa ei ole lainkaan suuremmillakaan etäisyyksillä.
«1

Viestejä yhteensä

  • topitopi Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 2
    Ei vieläkään toimi.

    Eikä Beta-versiossa (siinä statuksena jopa "failure" ja firmeware "0.0.0.0".

    Milloin tulossa korjausta?
  • Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    editoi syyskuu 2015
    Hei Topi ja Häkä,

    Isot pahoittelut, ettemme ole tähän vastanneet aiemmin mitään. Zigbee-lähetystehoasetuksen pitäisi toimia nykyisellään ilman ongelmia. Mikäli ongelmat edelleen jatkuvat, ota yhteyttä support@cozify.fi, niin tutkitaan tapauskohtaisesti, missä vika.
  • mpeltomaampeltomaa Member Viestejä: 23
    Hei,

    Minulla on sama ongelma. Zigbee teho palautuu normaaliksi (ainakin puhelinsovelluksen mielestä). Firmware R308C. Kanava vaihtuu mutta lähetysteho ei. Sovellus on iPhonelle.
  • mpeltomaampeltomaa Member Viestejä: 23
    editoi joulukuu 2015
    Windows Phone sovelluksessa sitten taas ei pysty vaihtamaan ollenkaan Zigbee asetuksia. Sivulla ei ole mitään tallenna / valmis nappuloita ja painaminen alhaalta back (nuoli vasemmalle) kaatuu koko sovellus. Lumia 1520 ja WP 8.1.

    Edit: Teema sivu on myös tyhjä vaikka Iphonet / iPadit näkevät siellä teemoja.

    Edit 2: Android-sovellus tallentaa lähetystehon. iOS ja WP sovellukset ei.

    Edit 3: Höpö höpö, ei se pysy silläkään. Näytti hetken siltä että toimi mutta ei.
    Post edited by mpeltomaa on
  • Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    Moi,

    Zigbee-asetusten näkymä on muutettu niin, että tallennus tapahtuu heti asetusta muuttamalla. Ei tarvitse siis erikseen vahvistaa "valmis"-napilla.

    Minun tietooni tämän Zigbee-näkymässä ei ole enää probleemaa mutta tutkimme tämän vielä yleisellä tasolla.

    Tällaisissa ongelmatilanteissa, voisitko laittaa mailia support@cozify.fi. Se on varmin tapa saada nopea vastaus. Voimme myös auttaa parhaiten, kun pystymme tutkimaan tapauskohtaisesti, mistä on kyse.

    Yst terv,
    Kimmo/Cozify
  • Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    Moi,

    Tähän päivitystä. Uusimmassa Windows-versiossa Zigbee-lähetystehon säädössä todellakin on bugi, joka korjataan seuraavaan releaseen. Sen sijaan Androidissa ja iOS:ssä säädön pitäisi onnistua ongelmitta.

    - Kimmo/Cozify
  • Harri MattilaHarri Mattila Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 26
    Kyllä androidkin näyttää mulla aina normaalia vaikka sinne vaihtaa korkean tai parannetun. se ilmeisesti näyttää vain väärin?
  • mpeltomaampeltomaa Member Viestejä: 23
    Kyllä se on AINA normaali oli sitten Android tai iPhone tai iPad. Ilmoitus tulee kyllä että asetus on tallennettu mutta mitään lisäystä tehoon ei tule. Tein ihan konkreettisen testin siirtämällä tavaroitu juuri ja juuri kuuluvuus alueelle ja tämän jälkeen vaihdoin lähetystehoa -> mikään ei muutu, kuuluvuus ei parane. Joten oletan että mikään asetus ei ole muuttunut laitteessa.

    Tälläisten tilanteiden varalle (ja yleisesti konfiguraatioon muutenkin) olisi kiva olla web-käyttöliittymä. Tällöin sieltä käsin näkisi onko puhelimesta tehty muutos mennyt perille. Nythän mennään vaan mutulla.
  • HäkäHäkä Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 21
    Sama juttu minullakin edelleen, lähetysteho palautuu aina normaaliksi. Asia todettu Andoroid ja iOS -laitteilla.
  • mpeltomaampeltomaa Member Viestejä: 23
    editoi joulukuu 2015
    Toinen juttu jonka olen huomannut. Windows Phone sovellus on ainoa joka osaa sanoa koska joku laite on viimeksi nähty. Android ja iPhone toteaa iloisesti NaNNaNNaNNaNNaNNaNNaNNaNNaNNaNNaNNaNNaNNaNNaN.... :(
  • puhtimpuhtim Member Viestejä: 40
    Minulla on pysynyt Parannettu asetus jo vaikka kuinka kauan. Ei palaudu itsestään.
  • Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    editoi joulukuu 2015
    Moi,
    mpeltomaa kirjoitti:

    Kyllä se on AINA normaali oli sitten Android tai iPhone tai iPad. Ilmoitus tulee kyllä että asetus on tallennettu mutta mitään lisäystä tehoon ei tule. Tein ihan konkreettisen testin siirtämällä tavaroitu juuri ja juuri kuuluvuus alueelle ja tämän jälkeen vaihdoin lähetystehoa -> mikään ei muutu, kuuluvuus ei parane. Joten oletan että mikään asetus ei ole muuttunut laitteessa.

    Tälläisten tilanteiden varalle (ja yleisesti konfiguraatioon muutenkin) olisi kiva olla web-käyttöliittymä. Tällöin sieltä käsin näkisi onko puhelimesta tehty muutos mennyt perille. Nythän mennään vaan mutulla.

    Koitamme parhaillaan paikallistaa ongelmaa. Mikäli Zigbee-asetukset eivät muutu, pyytäisin yleisesti ottaen lähettämään tietoa support@cozify.fi, jotta meidän on helpompi tutkia asiaa tapauskohtaisesti.

    Kaikki asetustieto pidetään lopulta hubissa, ei puhelimessa. Mikäli puhelimessa status palaa edelliseen asetukseen, se on sitä myös hubissa. Web-käyttöliittymä auttaisi tässä asiassa aika vähän - mutta viesti web-käyttöliittymän tarpeesta on toki vastaanotettu ;)

    Kimmo/Cozify
    Post edited by Kimmo Ruotoistenmäki on
  • mpeltomaampeltomaa Member Viestejä: 23
    Toki oletin tiedon olevan hubissa ja kenties myös varmuuskopiona teidän pilvessä(?) mutta oman kokemuksen pohjalta voi vika olla myös joskus puhelimen sovelluksessa. Eli jos hubissa vaikka on arvot 1 - 3 voimakkuuksille ja puhelin app ei vaan suostu matchtaamaan dropdownin selected arvoa hubin antamaan lukemaan niin tällöin tilanne on että hubissa asetus on oikea mutta näyttää väärin puhelimessa. Tämän vuoksi ehdotin web / muu käyttöliittymää josta saisi nähdä myös "toisen mielipiteen". Toki ihan joku rajapinta riittäisi johon huutaa niin voisihan sen sieltäkin nähdä ihan puhtaana datana - jos sellainen olisi mahdollista :)

  • cozifycozify Administrator Viestejä: 99 admin
    Tuo NaNNaNNaNNaN-teksti on bugi, joka tullaan korjaamaan tulevissa versioissa.

    - Tony / Cozify
  • mpeltomaampeltomaa Member Viestejä: 23
    Hei,

    NaN on kadonnut JA Zigbee asetuksissa lähtysteho jää korkeaksi. Nämä korjautui iOS softan päivityksen jälkeen. Päivityksen jälkeen lähetysteho näkyi normaalina ja jäi korkeaksi kun sen vaihtoi sovelluksesta. Myöskin yksi WeMo joka ei ole toiminut kunnolla toimii nyt kunnolla. Lähetystehon muutos ei siis toiminut aiemmassa versiossa vaikkakin softa sanoi että asetukset tallennettu/muutettu. Edelleen, tämän vuoksi kannatan sitä vaihtoehtoista käyttöliittymää jolla tarkistaa mitkä asetukset purkissa on oikeasti sisällä :)
  • Harri MattilaHarri Mattila Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 26
    anroidilla palautuu edelleen normaaliksi
  • HäkäHäkä Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 21
    Kuin myös minun tapauksessa palautuu edelleen normaaliksi. Käytössä Androidia ja iOSia, testattu molemmilla.
  • mpeltomaampeltomaa Member Viestejä: 23
    Otanpa sanani takaisin. Lähestysteho on taas normaali vaikka en ole koskenut siihen.
  • mpeltomaampeltomaa Member Viestejä: 23
    En tiedä oliko sitten tuuria että toimi tuo yksi WeMo vai nousiko lähetysteho koskaan oikeasti? Niin tai näin WeMo ei toimi ja tehot normissa :)
  • Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    Hei,

    Softapäivityksen piti tuoda tähän tuskaan korjaus. Ongelma on siitä hankala, että se ei vaikuttaa esiintyvän satunnaisesti. Nostetaan tämä uudelleen tutkintaan.

    (Belkinin WeMo-lamppujen ajoittaiseen tipahteluun emme valitettavasti mahda mitään.)

    Kimmo/Cozify
  • amuamu Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 348 ✭✭
    Täällä myös Androidilla palautuu normaaliksi. Eritoten silloin kun käyttää virrat pois hubista.
  • mpeltomaampeltomaa Member Viestejä: 23
    WeMo / Osram suhteen löytyi ratkaisu, joskaan ei miellyttävä sellainen. WeMoja meni hukkaan välillä mutta nyt myös Osramia. Lamppujen resetointi ei auttanut tilanteeseen mitään. Eli löytyi kun etsii uudelleen mutta meni pian hukkaan uudelleen. Kun tätä alkoi tapahtua myös Osramin lamppujen kanssa aloin miettiä että ei ne kaikki lamput voi noin huonoja olla.

    Ratkaisu: Sähköt pois Cozifystä, sähköt takas.

    Kaikki lamput löytyi heti ilman etsimistä ja toimivat moitteetta.

    En tiedä liittyykö tämä viive ongelmaan. Esimerkki:

    Proove ovi-anturi kytkee teeman päälle kun ovi avataan.

    Näen kännykästä että Cozify havaitsee ovi anturissa tapahtuneen muutokset mutta teeman kytkemiseen voikin mennä helposti jopa minuutti. Toisinaan reagointi on välitöntä, toisinaan jopa tuota minuutin luokkaa.

    Teeman vaihdossa on myös välillä nihkeyttä muutenkin. Jos painan vaikka Kotona tilan Poissa-tilaan niin se ei onnistu välttämättä, käväisee Poissa-tilassa mutta palautuu heti takaisin Kotona tilaan. Ongelma ei ole siinä että muutos ei olisi tapahtunut koska jos vaikka asetan että Poissa-tilassa tietty valo on pois päältä ja Kotona-tilassa se on päällä, niin tämä valo sammuu ja syttyy samantein uudelleen sitä mukaa kun Kotona-teema palautuu takaisin.

    Toisin sanoen, tälläistä sekalaista häröilyä esiintyy toiminnassa :)
  • AnttiVihavainenAnttiVihavainen Member, Administrator, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 100 admin
    Terve,
    Kiitos tiedoista. Lamppujen kanssa voi käyttää myös seuraavaa keinoa: pidä Cozify Hubia varttitunnin pois päältä siten, että lampuissa on virrat päällä. Ne pyrkivät silloin rakentamaan zigbee mesh verkon uudestaan ja yhteyden pitäisi olla varmempi.

    Teeman kytkeytymisen viive on meille tuntematon virhetilanne. Tutkimme.
    Antti / Cozify
  • klampiklampi Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 169 ✭✭
    AnttiVihavainen kirjoitti:

    Lamppujen kanssa voi käyttää myös seuraavaa keinoa: pidä Cozify Hubia varttitunnin pois päältä siten, että lampuissa on virrat päällä. Ne pyrkivät silloin rakentamaan zigbee mesh verkon uudestaan ja yhteyden pitäisi olla varmempi.

    Terve

    Pysyykö näin luotu mesh-verkko vai purkautuuko se siinä tapauksessa, että lampusta/lampuista käy virta pois? Eli ottaako virta-bootin saanut lamppu uudelleen yhteyden suoraan hubiin, jos sattuu sen kuulemaan, vai palaako paikalleen mesh-verkkoon?

  • mpeltomaampeltomaa Member Viestejä: 23
    Nyt uutena ominaisuutena seuraava (näyttää koskevan vain meidän Osram lamppuja)

    Osramin RGB lamppu: Kytket lampun pois päältä, se sammuu ja syttyy n. 1 sek päästä uudelleen. Samaa voi toistaa halutessaan loputtomiin tai joskus se vaan loppuu sitten jossain kohtaa ja toimii normaalisti.

    Osramin tunable white: Eilen illalla alkoi vilkahdella "strobon tapaan". Eli valo on pois päältä, lamppu välähtää. Menee noin 30 sekuntia ja sama toistuu. Kytkin lampusta virrat pois, laitoin päälle. Sama touhu jatkuu. Kytkin hubista virran pois, välkyttely loppuu.

    En saanut toistaiseksi tätä "stroboa" tapahtumaan uudelleen mutta tuo RGB lamppu on käyttäytynyt noin jo pidempään.

    --Mika
  • mpeltomaampeltomaa Member Viestejä: 23
    Osa asioista on hieman offtopic tässä ketjussa joten palaan vielä vähän tuohon lähetystehoon.

    Onko mobiilisovellukseen tehty muutos siten että kun vaihtaa lähetystehoa, se ei enää lue laitteelta todellista tilaa? Ajatukseni perustuu tähän:

    1. Muutetaan lähetystehoa: Normaali -> Korkea
    2. Palataan vaikka laitenäkymään
    3. Mennään takaisin lähetystehoon, lähetysteho on Korkea
    4. Suljetaan koko sovellus
    5. Käynnistetään sovellus uudelleen
    6. Lähetysteho: Normaali

    Jos lähetysteho luetaan joka kerta itse laitteelta niin tällöinhän sovelluksen sulkeminen ja uudelleen käynnistäminen ei vaikuta lähetystehoon vaan se pysyy mainitussa korkeassa TAI itse sovellus nollaa laitteen lähetystehon normaaliksi. Eikös? :)
  • Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    Mpeltomaa,

    Tuo lampun
    mpeltomaa kirjoitti:


    Osramin RGB lamppu: Kytket lampun pois päältä, se sammuu ja syttyy n. 1 sek päästä uudelleen. Samaa voi toistaa halutessaan loputtomiin tai joskus se vaan loppuu sitten jossain kohtaa ja toimii normaalisti.

    Osramin tunable white: Eilen illalla alkoi vilkahdella "strobon tapaan". Eli valo on pois päältä, lamppu välähtää. Menee noin 30 sekuntia ja sama toistuu. Kytkin lampusta virrat pois, laitoin päälle. Sama touhu jatkuu. Kytkin hubista virran pois, välkyttely loppuu.

    --Mika

    Hei Mika,

    Ensimmäinen ongelmasi viittaisi siihen, että esim liiketunnistinsääntö laittaa valon päälle heti sammutuksen jälkeen.

    Toinen kuulostaa virhetilanteelta.

    Mikäli sinulla on edelleen ongelmia tämän kanssa, voisitko laittaa support-mailin, niin otetaan tutkinnan alle.

    Lähetystehon muuttamisen suhteen emme ole tätä ongelmaa pystyneet vielä toistamaan. Tutkitaan lisää.

    Kimmo/Cozify
  • mpeltomaampeltomaa Member Viestejä: 23
    Hei,

    En ole vielä parittanut lamppuja takaisin ajan puutteen vuoksi. Joten palaan tuohon myöhemmin. Osrameihin ei ole kytketty liiketunnistusta joten sen vuoksi tuota ei pitäisi tapahtua.

    --Mika
  • mpeltomaampeltomaa Member Viestejä: 23
    Hei,

    Testailin juuri tänään uudelleen tuota lähetystehon muuttamista. "Toimii" edelleen samalla tavalla. Eli ei muutu :D
  • amuamu Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 348 ✭✭
    @cozify Olikos tähän mitään uutta? Edelleen sama juttu. Vaikka lähetysteho asetuksen muuttaa normaalista parannetuksi, niin se palautuu saman tien takaisin normaaliksi.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.