Eihän Cozifyn app:ssa ole mitään lämpötila loggeria? Olisikohan sellaista mahdollisuus saada tulevaisuudessa? Säädetään vain joku aikaväli, vaikka 1h ja lämpötilat tallentuisivat sovellukseen.
Olisi kätevä juttu. Varsinkin kun itselläni on yksi osa omakotitalosta "kylmä" ja olisi mukava seurata miten lämpötila elää siellä talvisin. Nyt olen kyllä asettanut säännön joka ilmoittaa sähköpostilla jos lämpötila laskee X alle (samalla myös patteri napsahtaa päälle).
0
Viestejä yhteensä
forum.cozify.fi/discussion/522/mixed-setup#latest
Nämä kun saisivat tuen hubille...
Alla kuvaa minkälaista käppyrää niistä tällä hetkellä jää talteen.
Toteutettu seuraavalla setillä:
Raspberry Pi 3
-Ruuvicollector
-Influxdb
-Grafana
Tuossa temperature kentässä näkyy eiliseltä tuommosta piikkiä. Ovat alert testejä. Sai mukavasti telegrammin botin huutelemaan kun terraarion lämpötila menee liian matalaksi tai korkeaksi.
https://dropbox.com/s/sj70r5x7ygeq6nn/ruuvi.jpg?dl=0
Ruuvin puolelta on kuitenkin mainittu, että aloittelevat iOS sovelluksen kehittämisen. Android puolella ollaan jo tässä pidemmällä.
Minulla on vanhassa TellStickissä kiinni antureita, joilla mittaa maalämpöpumpun maapiiriä ja lattialämpöpiiriä ja tietysti ulkolämpötilaa.
Nyt ostin uudet anturit, jotka toimivat Cozifyssa, niin niille tarvitaan loggaustuki. Niista olisi erittäin kiinnostavaa saada käyrät ja käppyrät ja keskiarvot talteen.
Cozify-tiimi. Lisätkääpä tämä ominaisuus pikaisesti.
Pitäisi vielä verrata eri Hue Motion -yksilöiden mahdollisia keskinäisiä eroja laittamalla useampia antureita vierekkäin. Tuntuu, että niissäkin on yksilökohtaisia eroja. Asiasta on keskusteltu myös Philipsin omalla foorumilla: https://developers.meethue.com/content/motion-sensor-temperature-calibration
Jos laiteyksilöidenkin välillä voi olla eroa pari astetta, niin ainoa mahdollinen toimiva korjaustapa ongelmaan lienee ilmoitetun lämpötilan muuttaminen anturikohtaisella "korjausparametrilla", jonka käyttäjä itse syöttää omiin vertaileviin mittauksiinsa perustuen. Toki Philips voineen laitteiden firmware-päivityksellä korjata ilmoitettua lämpötilaa esim. asteen verran korkeammaksi, mutta sitten jää kuitenkin vielä jäljelle yksilökohtainen epätarkkuus.
Olisi hyvä, jos Cozifyyn lisättäisiin mahdollisuus korjata lämpötila-arvoa anturikohtaisesti.