Itse laskin että tuo satanen olisi mennyt helposti jos purkin kylkiäisinä tulleisiin kilkkeisiin, joten purkin takaisinmaksuajaksi tulee noin kolme vuotta. Onko Cozifyä enää olemassa edes kolmen vuoden päästä jää nähtäväksi. En ymmärrä miksi kuukausimaksulle pitäisi olla katto, jos sitä ei halua maksaa voi ostaa purkin normaalilla hinnalla. Eihän asuntoakaan saa omaksi kun on asunut vuokralla siinä viisi vuotta...
Mutta myös minun mielestä viestintä on ollut hieman sekavaa, toki maalaisjärjellä ajateltuna kuukausimaksulle on tultava jotain vastinetta, eihän sitä muuten kannata maksaa. Mutta mistään ei ole selvinnyt voiko maksun ottaa takaisin käyttöön jos sen katkaisee tai voiko esim kamerapaketin lunastaa mukaan alemmalla hinnalla vielä myöhemmin.
@Kikkari Näitä erikois-keissejä ei ole vielä tullut vastaan, joten ohjeitakaan ei ole koe-ponnistettu eikä toimenpiteitä automatisoitu. Maksun voi ottaa myöhemmin taas käyttöön jos on joskus sen katkaissut.
@Rufus Selvennyksenä vielä että LähiTapiolan vakuutuskin on erillinen asiakkuus älykotipaketista ja Cozifyn asiakkuudesta. Kun turvalaitteet on asennettu ja niistä lähtee hälytykset, niin LähiTapiola myöntää 10% turvalaite-alennuksen. Sen saa siis kaikki muutkin asiakkaat, joilla on vastaavat laitteet ja toiminnot.
Jos nyt siis tarkkoja ollaan, niin lopetettua palvelumaksun ei viestejä enää tule, ja siten turvalaite alennuksen vaatimukset eivät enää täyty.
LähiTapiolan tuessa on kyllä koulutettu asiakaspalvelijoita tämän asian tiimoilta, mutta silti tästä uudesta pilotti kampanjasta ei kaikki yksityiskohdat ole aivan kaikille selviä.
Meitä on joka lähtöön.. osalle mukaan luettuna minä jatkuva kuukausimaksu ei tunnu hyvältä mutta olen valmis lunastamaan vuokrahubin omaksi.. Yksi oma hubi on jo ja toisesta menee siis tuo kuukausimaksu. Mutta ei mene maailman tappiin.. ;-) Pyrin välttämään kaikkia kiinteitä kuukausimaksuja niin paljon kuin mahdollista.
Itse laskin että tuo satanen olisi mennyt helposti jos purkin kylkiäisinä tulleisiin kilkkeisiin, joten purkin takaisinmaksuajaksi tulee noin kolme vuotta. Onko Cozifyä enää olemassa edes kolmen vuoden päästä jää nähtäväksi. En ymmärrä miksi kuukausimaksulle pitäisi olla katto, jos sitä ei halua maksaa voi ostaa purkin normaalilla hinnalla. Eihän asuntoakaan saa omaksi kun on asunut vuokralla siinä viisi vuotta...
Vähän ontuva vertaus allekirjoittaneen mielestä. Laite ei ole vuokralla vaan oma jo tässä vaiheessa vaikka kk-maksua maksaakin. Jos on ollut tarkoitus kompensoida halpaa hintaa (=saada vähän niin kuin osamaksulla), niin vertaukseen sopisi asuntolaina. Asunto on jo sinun, mutta maksat sitä X määrän kuukaudesta ja Y ajan päästä et joudu maksamaan siitä enää mitään.
Jossain vakuutusasiakirjassa varmaan lukee tarkemmin, mutta sivuston mukaan omavastuuta ei mene jos älykotilaite ilmoittaa vahingosta. Mutta mikähän riittää siihen ilmoitukseen. Onko se sitten sähköpostiviesti? Joku fyysinen ääni kodissa?
Onhan tämä juttu nyt hiukan vielä lapsen kengissä, mutta jäädään mielenkiinnolla odottelemaan. Varmasti useampi rauta tulessa siellä Cozifyn päässä.
Jotta laajan turvalaitealennuksen saa, täytyy ilmoituspalvelun olla aktiivisena.
Mitä tarkoitat ilmoituspalvelulla? Minulle LähiTapiola sanoi, että turvajärjestelmästä on lähdettävä hälyt jollekin ulkopuoliselle toimijalle ennenkuin olen oikeutettu alennuksiin.
Nimim. Täydenhinnan hubin omistaja
edit: Muidenkin viestien perusteella ei ole LähiTapilla täysin selvää kuka alennuksia saa ja kuka ei.
Jotta laajan turvalaitealennuksen saa, täytyy ilmoituspalvelun olla aktiivisena.
Mitä tarkoitat ilmoituspalvelulla? Minulle LähiTapiola sanoi, että turvajärjestelmästä on lähdettävä hälyt jollekin ulkopuoliselle toimijalle ennenkuin olen oikeutettu alennuksiin.
Nimim. Täydenhinnan hubin omistaja
edit: Muidenkin viestien perusteella ei ole LähiTapilla täysin selvää kuka alennuksia saa ja kuka ei.
Tuo on siis vakuutusyhtiön lausumaa, eli tarkoittavat todennäköisesti sitä, että vakuutuksenottaja saa sen ilmoituksen jollain tapaa.
Itse ainakin pistin Lähitapiolalle viestin, että Cozify on asennettu ja sieltä tuli viesti että alennus laitettu vakuutussopimukseen ja ylimaksettu osuus palautuu tilille.
Eli kyllä siellä Lähitapiolassakin on vissiin hiukan hakemista vielä tämän asian suhteen.
Täytyy ottaa kantaa hieman tähän hämmentävään markkinointiin. Itse ostin paketin ja kuvittelin myös että laite vastaa toiminnallisuudeltaan täysin normaalihinnalla ostettua. Ja näinhän sitä myös verrataan hinnassa (99€ vs 523€). Asiakkaalle annetaan kuva hyvin edullisesta tarjouksesta, mutta todellisuudessahan tämä on asiakkaalle kalliimpi jos haluaa tuon etätoiminnallisuuden säilyttää. Tämä saisi jotenkin olla paljon läpinäkyvämpää. Itselläni ei niin tarkkaa tietoa ollut etukäteen laitteen toiminnallisuudesta ja oletus laitteesta oli että tuo 7€/kk tuo jotakin lisää tai että kuukausimaksu kuuluu myös normaalilaitteeseen jos haluaa etäkäytön ja hälytykset. Mutta näinhän se ei nähtävästikkään ole.
Ei siinä, halvallahan tässä pääsee testailemaan laitetta ja voihan tuon normaalihintaisenkin jossain vaiheessa ostaa jos rupeaa kuukausimaksu tympäisemään. Pieni miinus vain epäselvästä mainonnasta.
Viestinnässä on varmaan aina parannettavaa. Yritimme parhaamme mukaan tuoda esille kuukausimaksua, eikä sitä kyllä voi vahingossa olla huomaamatta ostoa tehtäessä.
Ja katsoi asiaa miten hyvänsä, niin tarjous on todella kova.
Meidän normaalihintainenkin Hubi on todella edullinen, eli voittoa me ei niillä vielä tehdä.
Se miten Cozify voi hankkia lisätuloja vanhoilta asiakkaalta voisi olla uusien toiminnollisuuksien myynti könttäsummina; esim. Z-Wave 50€, LIFX tuki 50€, jne..
Lähitapiolan tarjous on toki hyvä katsoi sitä miten tahansa. Ei siitä ole paha mieli ollenkaan.. ;-)
Itse ainakin pistin Lähitapiolalle viestin, että Cozify on asennettu ja sieltä tuli viesti että alennus laitettu vakuutussopimukseen ja ylimaksettu osuus palautuu tilille.
Eli kyllä siellä Lähitapiolassakin on vissiin hiukan hakemista vielä tämän asian suhteen.
Siis onko sulla Älykotipaketti vai täyden hinnan hubi?
@Jezetus@jhietala Juuri näin, eli riittävä Cozifyn laitteisto (hub ja anturit) ja käyttöön otetut ilmoitus-säännöt kelpaavat "laajaksi turvalaitteistoksi" alennusta varten riippumatta siitä onko kuukausimaksu hubi vai ei. Eli vanhatkin asiakkaat voivat saada alennuksen kotivakuutuksesta. Tai ne joilla on joku toinen vastaava hälytyslaitteisto.
Tässä LähiTapiolan yhteistyössä ehkä erikoisuutena on, että LähiTapiola on lievittänyt vaatimuksiaan meille siten että Cozify käy ilman erillistä vartijapalvelua.
Aika monella muullakin vakuutusyhtiöllä on turvalaite alennus käytössä, joten kannattaa kysäistä.
Tässä LähiTapiolan yhteistyössä ehkä erikoisuutena on, että LähiTapiola on lievittänyt vaatimuksiaan meille siten että Cozify käy ilman erillistä vartijapalvelua.
Juu, tämä on hyvä muutos. Kun kysyin tätä LähiTapiolasta reilu vuosi sitten, oli silloin vaatimuksena hälytyksen meno kolmannelle osapuolelle.
Kiinnostaisi tämä paketti uutena omakotitaloasujana, mutta mietityttää, että jaksanko alkaa säätämään älykodin parissa vai en.
Jos totean älykotihärpäkkeet itselleni lopulta tarpeettomiksi ja haluan päästä niistä eroon, niin muuttuuko Lähitapiolan tarjouksesta ostettu Hubi verkonpainoksi vai voiko sen myydä eteenpäin täysiveroisena Cozify Hubina?
Markkinointi antaa ymmärtää, että kyseessä on täysiveroinen Hub (hintaa siihen verrataan), mutta yrityksen ristiriitaiset viestit täällä herättää epäilyksen.
@kamoon: LähiTapiolan tarjouspaketissa oleva Hubi on täysiverinen, mutta siihen kuuluu aina kuukausimaksu. Eli jos myyt hubin, niin uuden omistajan täytyy ostaa kuukausimaksu.
Kiitos täsmennyksestä. Itse en halua sitoutua pysyviin kuukausimaksuihin, joten passaan tarjouksen. Ei kukaan tuollaiseen käytetyn laitteen kanssakaan suostuisi luultavasti.
Viestejä yhteensä
Mutta myös minun mielestä viestintä on ollut hieman sekavaa, toki maalaisjärjellä ajateltuna kuukausimaksulle on tultava jotain vastinetta, eihän sitä muuten kannata maksaa. Mutta mistään ei ole selvinnyt voiko maksun ottaa takaisin käyttöön jos sen katkaisee tai voiko esim kamerapaketin lunastaa mukaan alemmalla hinnalla vielä myöhemmin.
Näitä erikois-keissejä ei ole vielä tullut vastaan, joten ohjeitakaan ei ole koe-ponnistettu eikä toimenpiteitä automatisoitu. Maksun voi ottaa myöhemmin taas käyttöön jos on joskus sen katkaissut.
Kamerapaketin tarjous on väliaikainen.
t. Samppa / Cozify
Jos nyt siis tarkkoja ollaan, niin lopetettua palvelumaksun ei viestejä enää tule, ja siten turvalaite alennuksen vaatimukset eivät enää täyty.
LähiTapiolan tuessa on kyllä koulutettu asiakaspalvelijoita tämän asian tiimoilta, mutta silti tästä uudesta pilotti kampanjasta ei kaikki yksityiskohdat ole aivan kaikille selviä.
t. Samppa
Jossain vakuutusasiakirjassa varmaan lukee tarkemmin, mutta sivuston mukaan omavastuuta ei mene jos älykotilaite ilmoittaa vahingosta. Mutta mikähän riittää siihen ilmoitukseen. Onko se sitten sähköpostiviesti? Joku fyysinen ääni kodissa?
Onhan tämä juttu nyt hiukan vielä lapsen kengissä, mutta jäädään mielenkiinnolla odottelemaan. Varmasti useampi rauta tulessa siellä Cozifyn päässä.
Nimim. Täydenhinnan hubin omistaja
edit: Muidenkin viestien perusteella ei ole LähiTapilla täysin selvää kuka alennuksia saa ja kuka ei.
Eli kyllä siellä Lähitapiolassakin on vissiin hiukan hakemista vielä tämän asian suhteen.
Ei siinä, halvallahan tässä pääsee testailemaan laitetta ja voihan tuon normaalihintaisenkin jossain vaiheessa ostaa jos rupeaa kuukausimaksu tympäisemään. Pieni miinus vain epäselvästä mainonnasta.
Ja katsoi asiaa miten hyvänsä, niin tarjous on todella kova.
Meidän normaalihintainenkin Hubi on todella edullinen, eli voittoa me ei niillä vielä tehdä.
t.Samppa / Cozify
Lähitapiolan tarjous on toki hyvä katsoi sitä miten tahansa. Ei siitä ole paha mieli ollenkaan.. ;-)
Mutta eihän sillä ole vakuutuksen alennuksen saamisen kanssa merkitystä onko asiakkaalla tuo paketti vai täyden hinnan hubi.
Tässä LähiTapiolan yhteistyössä ehkä erikoisuutena on, että LähiTapiola on lievittänyt vaatimuksiaan meille siten että Cozify käy ilman erillistä vartijapalvelua.
Aika monella muullakin vakuutusyhtiöllä on turvalaite alennus käytössä, joten kannattaa kysäistä.
t. Samppa / Cozify
Jos totean älykotihärpäkkeet itselleni lopulta tarpeettomiksi ja haluan päästä niistä eroon, niin muuttuuko Lähitapiolan tarjouksesta ostettu Hubi verkonpainoksi vai voiko sen myydä eteenpäin täysiveroisena Cozify Hubina?
Markkinointi antaa ymmärtää, että kyseessä on täysiveroinen Hub (hintaa siihen verrataan), mutta yrityksen ristiriitaiset viestit täällä herättää epäilyksen.
t. Samppa / Cozify
t.Samppa / Cozify