Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Lähitapiola Älykotipaketti

Tuli otettua tuollainen älykotipaketti ja peruskotivakuutus ainakin hinnan puolesta laski, poislukien Cozifyn kuukausimaksu.

Pakettihan sisältää:
Cozify Hub
Develco vesivuotosensori
Develco liikesensori
Heiman palovaroitin
Philips Hue älylamppu (white, gen2?)
Foscam C2 IP-kamera

Älykotilaitteisiin onkin jo tullut tutustuttua Philips Huen kautta kun kotona pääosin kaikki valot Hueta ja parit dimmer switchit. Poislukien keittiö, jossa lampun kanta on GX24Q-3 ja sitten kylpyhuone/sauna (loisteputki/ledit).

Dimmer switchejä koitin laittaa Cozifyyn, mutta en keksinyt miten saada Huen useampi painallus toimimaan Cozifyssä sen lisäksi, että Huen kautta himmennykset jne toimii sulavammin + Hue labsit.

Develcon liikesensori ei reagoinut tänään aamulla mihinkään, mutta sovelluksen avaamalla ja täppäämällä liikesensorin kuvaketta alkoi taas toimimaan. Magneetti myös irtosi liimauksistaan ja sensori putosi lattialle. Toimii omaan makuun ehkä hiukan pitkälä viiveellä eikä havainnointikeila tjsp ole tarpeeksi laaja.

Vesivuotomittarin heitin tiskipöydän sokkeliin toisen vuotohälyttimen viereen. Palovaroitin meni entisen paikalle.

Murtohälytystäkin tuli kokeiltua liikesensorin kautta ja 5-6 kertaa sai tehdä murtohälytyksen luetuksi ja kuitatuksi ennen kuin sen sai pois päältä. Tuon jälkeen kaikki valot olikin sitten hälytyssävyissä ja Huen kautta niitä ei saanut laitettua haluttuun sävyyn vaan ne piti ensin laittaa Cozify sovelluksen kautta ennen kuin hyväksyi Huen käskyt.

Sisälämpötila/kosteusmittaria kaipaisi vaikka vuotosensorissa ja liikesensorissa lämpötilanäyttö onkin.

Onko tuossa mitään dataa mistä näkee onko joku sensori edes toiminnassa?

Tällälaista tällä kertaa. :)
«1

Viestejä yhteensä

  • PuuhöyläPuuhöylä Member Viestejä: 2
    Sama paketti tuli itsellekkin tänään haettua ja hienosti onnistui paritus kaikkien "palikoiden" kanssa, tässä kovasti piirrellytkin uusia suunnitelmia ja huomenna pitääkin hommailla muutamat lisäpalikat kotiin.
    Ovet tarkoitus suojata, muutamat katkaisijat ja pistorasiat ohjauksen perään, lämpötilat seuraantaan yms. Saa nähdä kuinka tämäkin projekti taas kääntyy harrastuksen puolelle ja turpoaa hallitsemattomaksi :dizzy:
    jhietala kirjoitti:

    ....
    Develcon liikesensori ei reagoinut tänään aamulla mihinkään, mutta sovelluksen avaamalla ja täppäämällä liikesensorin kuvaketta alkoi taas toimimaan. Magneetti myös irtosi liimauksistaan ja sensori putosi lattialle. Toimii omaan makuun ehkä hiukan pitkälä viiveellä eikä havainnointikeila tjsp ole tarpeeksi laaja....

    Tuo kävi itsellekkin, pari tuntia se katossa kesti ja sitten tuli alas, magneetti irronnut liimauksistaan. Käytännössä kaikki osat irrallaan pitkin lattiaa ja eipä tuo nyt ainakaan vielä herännyt henkiin. Tarvii huomenna tutkia lisää oliko tuon taru nyt sitten tuossa. Eli tuon kohdalla ei laatu oikein vakuuttanut.


  • JezetusJezetus Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 50
    Lainaan hiukan aihetta.

    Tämä Cozifyn ja Lähitapiolan diili on herättänyt paljon kysymyksiä eri foorumeilla. Osaako kukaan vastata seuraavaan kysymykseen:

    Cozifyltä kysyttäessä kuukausimaksu kompensoi ainoastaan halpaa hintaa. Lähitapiolan FAQ taas sanoo "Maksat 6,99 euroa palvelumaksua älykotilaitteiden palvelusta, jolla mahdollistetaan laitteiden etäkäyttö ja erilaiset hälytykset." ja että jos lopettaa kuukausimaksun "Voit jatkaa laitteiden käyttöä kotona ollessasi kuten tähänkin asti. Sen sijaan laitteiden etäkäyttö sekä erilaiset hälytykset eivät enää ole käytettävissäsi.".

    Hiukan ristiriitaista tietoa. Eli mikä on oikeasti homman nimi?
  • AMRAMR Member Viestejä: 87
    Suoranaista ristiriita en itse tuossa näe. Laitteiden käyttö onnistuu edelleenkin, mutta etäkäyttö (muualtakuin kotiverkosta) ja esim. SMS-hälyt eivät onnistu. Sähköpostien kautta tapahtuvat viesteilyt/hälytykset myöskin taitaa tuossa loppua, mutta tuosta en ihan sata varma ole tuore Cozifyn käyttäjä kun olen.
  • QueQue Member Viestejä: 2
    editoi lokakuu 2017
    AMR kirjoitti:

    Suoranaista ristiriita en itse tuossa näe. Laitteiden käyttö onnistuu edelleenkin, mutta etäkäyttö (muualtakuin kotiverkosta) ja esim. SMS-hälyt eivät onnistu. Sähköpostien kautta tapahtuvat viesteilyt/hälytykset myöskin taitaa tuossa loppua, mutta tuosta en ihan sata varma ole tuore Cozifyn käyttäjä kun olen.

    Eli käyttäjät jotka ostaa laitteet suoraan Cozifylta (ilman tuota kk maksua / lähitapiolaa) voivat käyttää laitteita ainoastaan omassa kotiverkossa? He eivät myöskään saa minkäänlaisia ilmoituksia hälytyksiä? Eihän tuossakaan ole mitään järkeä.

    Vai maksavatko Lähitapiolan kautta laitteet ostaneet lisämaksua (kk maksu) siitä, että ovat saaneet laitteet halvemmalla?
  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,228 admin
    Que kirjoitti:

    Eli käyttäjät jotka ostaa laitteet suoraan Cozifylta (ilman tuota kk maksua / lähitapiolaa) voivat käyttää laitteita ainoastaan omassa kotiverkossa? He eivät myöskään saa minkäänlaisia ilmoituksia hälytyksiä? Eihän tuossakaan ole mitään järkeä.

    Tuo kuulostaisi todellakin oudolta. Itselläni on "omat" laitteet ja ilmoitukset tulevat niin kuin pitääkin ja kuvat/vieot tallentuvat.

    Taitaa olla parasta laittaa kysymystä suoraan Cozifyn asiakaspalveluun tähän liittyen. Tällä palstalla heitä kun tapaa harvakseltaan ja silloinkin lähinnä teknisiin kysymyksiin liittyen.

  • AMRAMR Member Viestejä: 87
    Pudeman kirjoitti:

    Tuo kuulostaisi todellakin oudolta. Itselläni on "omat" laitteet ja ilmoitukset tulevat niin kuin pitääkin ja kuvat/vieot tallentuvat.

    Saat ilmeisesti sähköpostilla nuo ilmoituksella, kuten tuossa itsekin vähän uumoilin? SMS -tuen saattaisi kuvitella olevan maksullisen palvelun takana.

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,228 admin
    Mulle tulee sähköpostilla, tekstareilla ja push viesteinä, riippuen säännöistä, joita olen naputellut.
  • AMRAMR Member Viestejä: 87
    Ok, eikä Pudemanilla ole kuukausimaksua Cozifyn suuntaan? Hmm, ehkä tuo tulee Beta -testaukseen osallistumisen myötä?
  • psysipsysi Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 90
    AMR kirjoitti:

    Ok, eikä Pudemanilla ole kuukausimaksua Cozifyn suuntaan? Hmm, ehkä tuo tulee Beta -testaukseen osallistumisen myötä?

    Kyllä tuo kuuluu ihan normaaliin Cozifyn toimintaan betasta riippumatta. Ainoa kk- maksullinen osuus palvelusta on kameroihin liittyvä pilvitallennus, muu tulee hubin hankintahinnan mukana.

    - petri
  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,228 admin
    Juu, kuten @psysi mainitsi: ei kuukausimaksuja ja ovat olleet aivan alusta asti minulla käytössä.
  • AMRAMR Member Viestejä: 87
    Ah, aivan. Itselläni on kameratuki, joka hiukkasen omia ajatuksia sekoitti.

    Ja tosiaan, hinnan subventoinnistahan tieten kyse tuossa 99e + 6.99€/kk hinnassa, jos kuukausimaksua ei maksakaan niin ominaisuuksia karsiintuu? Ne jotka ovat täyden hinnan 249€ (tjsp.) maksaneet saavat kaikki palvelut ilman kuukausimaksua. Tuo käy järkeen, ei ole ilmaista lounasta ... ei ainakaan täysin ilmaista.
  • IlkkaIlkka Member Viestejä: 79 ✭✭
    Kyllä, noin se on kun aikoinaan kysyin asiaa suoraa Cozifyltä. 99e+6.99€/kk laitteista katoaa etäpalvelut jos lopettaa kuukausimaksun. Täyden hinnan laitteissa on kaikki ominaisuudet paitsi kamerapalvelu.

    Vähän tää on vaikeaa hahmottaa..
  • JezetusJezetus Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 50
    Onko sellaisesta sitten tietoa, miten pitkään tuota kk-maksua pitää maksella, jotta etäpalvelut ei enää katoa? Vai maailman tappiin asti pitää maksaa? :smiley:

    Entä miten tuo etäpalveluiden blokkaus on sitten mahdettu toteuttaa? Hubin serial nro otettu lähetettäessä talteen ja puhelin sovellus osaa sitten blokata tietyt ominaisuudet?

    Pitääpin kysellä varmaan Cozifyn herroilta itseltään. Hirveästi vain tulee kysymyksiä monesta suunnasta ja samalla myös oma uteliaisuus heräsi :smiley:
  • makromakro Member Viestejä: 226 ✭✭
    @samppa tai joku muu sieltä pääkallopaikalta, voisiko tähän Tapiolan diilin kk-maksu keissiin joku Cozifyn puolelta kommentoida niin saadaan selvyys eikä tartte arvailla? :smiley:

  • JezetusJezetus Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 50
    Rekisteröin vasta nyt tuon @Ilkka :n viestin. Aika outoa, että olet saanut tuollaisen vastauksen. Itse kun asiaa kysyin suoraan sähköpostilla, niin vastaus oli sanasta sanaan " kuukausimaksu kompensoi edullista aloitusmaksua, ei muuta".

  • IlkkaIlkka Member Viestejä: 79 ✭✭
    No.. sain ensin saman vastauksen @Jezetus n kanssa. Mutta tivasin vähän lisää että mikä tuo diili on käytännössä.. Kuukausimaksua pitää maksaa maailman tappiin asti mutta sopimuksen voi myös irtisanoa milloin haluaa. Ei ole mitään aikarajaa että makselee pari vuotta ja sen jälkeen saa laitteen omaksi.

    Kysyin myös mahdollisuutta lunastaa "vuokra"hubi omaksi mutta se ei ole ainakaan tällä hetkellä mahdollista.

    Cozifyn ongelma on että hubien myynti ei lyö kovin hyvin leiville ja he haluavat enemmän näitä kuukausimaksullisia palveluita. Ihan OK mutta Lähitapiolan paketin markkinointi on vähän sekavaa kun moni luulee saavansa sen mukana normaalin hubin.
  • Janne HietalaJanne Hietala Member Viestejä: 25
    Jezetus kirjoitti:

    Onko sellaisesta sitten tietoa, miten pitkään tuota kk-maksua pitää maksella, jotta etäpalvelut ei enää katoa? Vai maailman tappiin asti pitää maksaa? :smiley:

    Samaa olen miettinyt, että onko vain parempi irtisanoa tuo kuukausisopimus siinä vaiheessa laitehinta on maksettu? Jos sitä kerran pitää maailmantappiin maksaa. :D
  • samppasamppa Member, Cozify Viestejä: 651 mod
    Jos kuukausittaista palvelumaksua ei maksa, niin etäkäyttö ja sms viestit (joista kustannuksia) saattaa pian lakata toimimasta. Toki siis haluamme ensin tietää miksi lopettaa palvelun käytön ja parantaa sitä niin että tulee ikäänkuin takaisin asiakkaaksi. Palvelumaksu on hubi-kohtainen, eli jos on "palveluhubi", niin siitä pitää maksaa kuukausimaksua koska se on saatu ikäänkuin ilmaiseksi. Jos on ostanut hubin kertamaksulla, niin siinä palvelut on ikäänkuin esimaksettu. Toivottavasti tämä helpottaa hahmottamaan ajatuksen juoksua.

    Me siis aiomme tuoda vaihtoehtoisen ostotavan saataville: 1) halpa aloitus, mutta kuukausimaksu tai 2) maksa kaikki kerralla tyyppinen ratkaisu.

    LähiTapiolan paketissa on mukana myös tosi kova tarjous joka hämmentää maksuja.

    t. Samppa / Cozify
    t. Samppa \ Cozify
  • JezetusJezetus Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 50
    samppa kirjoitti:

    Jos kuukausittaista palvelumaksua ei maksa, niin etäkäyttö ja sms viestit (joista kustannuksia) saattaa pian lakata toimimasta.

    Tämä lause herättää taas enemmän kysymyksiä kuin antaa vastauksia. Eli siis nyt jos kk-maksun lopettaa, niin homma rullaa samalla tavalla. Kuitenkin viikon, kuukauden tai vuoden päästä etäpalvelut saattavat poistua? Eli ominaisuuksien disablointi on vasta työn alla?

    Omasta mielestäni laitteen lunastamiseen pitäisi olla joku summa tai/ja kun kuukausimaksua on maksettu X-aika niin se päättyy.

    En koe, että tuo kuukausi maksu olisi mitenkään ylitsepääsemätöntä maksaa, onhan kyseessä ihan älyttömän pieni summa. Lähinnä häiritsee, että vastaukset ovat hyvin kierteleviä ja kunnon faktoja ei isketä pöytään. Toiminnan pitäisi olla läpinäkyvää ja se pitäisi tuoda jo julki tilausvaiheessa.

    Jos niitä kuukausittaisia tuloja halutaan, niin pitäisi luoda joku premium-palvelu jossa maksetaan kuukausittain X-summa ja silloin saa tiettyjä ominaisuuksia joita muuten ei saa (oli sitten ostanut lähitapiola-setin tai koko paketin kerralla). Näinhän monessa palvelussa jo on. Se on eri asia, kuinka paljon asiakkaat siittä innostuisivat.
  • nakkilanakkila Applicant, Member Viestejä: 1
    samppa kirjoitti:

    Jos kuukausittaista palvelumaksua ei maksa, niin etäkäyttö ja sms viestit (joista kustannuksia) saattaa pian lakata toimimasta. Toki siis haluamme ensin tietää miksi lopettaa palvelun käytön ja parantaa sitä niin että tulee ikäänkuin takaisin asiakkaaksi. Palvelumaksu on hubi-kohtainen, eli jos on "palveluhubi", niin siitä pitää maksaa kuukausimaksua koska se on saatu ikäänkuin ilmaiseksi. Jos on ostanut hubin kertamaksulla, niin siinä palvelut on ikäänkuin esimaksettu. Toivottavasti tämä helpottaa hahmottamaan ajatuksen juoksua.

    Me siis aiomme tuoda vaihtoehtoisen ostotavan saataville: 1) halpa aloitus, mutta kuukausimaksu tai 2) maksa kaikki kerralla tyyppinen ratkaisu.

    LähiTapiolan paketissa on mukana myös tosi kova tarjous joka hämmentää maksuja.

    t. Samppa / Cozify

    Kysyin ennen paketin hankintaa Cozifylta, että onko tämän paketin Hub erilainen kuin normaali ja onko sen käytössä jotain eroa. Vastaus oli:
    Kyllä, on täsmälleen sama laite kyseessä molemmissa tapauksissa.
    Ja nyt kuitenkin täällä foorumilla toinen henkilö Cozifysta kertoo ihan toista. Ei vakuuta firman toiminta tätä uutta käyttäjää.
  • cozifycozify Administrator Viestejä: 99 admin
    editoi lokakuu 2017
    Jezetus kirjoitti:

    samppa kirjoitti:

    Jos kuukausittaista palvelumaksua ei maksa, niin etäkäyttö ja sms viestit (joista kustannuksia) saattaa pian lakata toimimasta.

    Tämä lause herättää taas enemmän kysymyksiä kuin antaa vastauksia. Eli siis nyt jos kk-maksun lopettaa, niin homma rullaa samalla tavalla. Kuitenkin viikon, kuukauden tai vuoden päästä etäpalvelut saattavat poistua?
    Kyse on päivistä, ei kuukausista. Kk-maksu on osa LähiTapiola Älykotipakettia, ja siten sen kuukausittaisen täyden toiminnan edellyttävä komponentti - kuten joka paikassa on informoitu?
    nakkila kirjoitti:

    Kysyin ennen paketin hankintaa Cozifylta, että onko tämän paketin Hub erilainen kuin normaali ja onko sen käytössä jotain eroa. Vastaus oli:

    cozify kirjoitti:

    Kyllä, on täsmälleen sama laite kyseessä molemmissa tapauksissa.

    Ja nyt kuitenkin täällä foorumilla toinen henkilö Cozifysta kertoo ihan toista. Ei vakuuta firman toiminta tätä uutta käyttäjää.
    Vastaus on edelleen sama, eli LähiTapiola Älykotipaketissa myytävä Cozify Hub on täysin sama laite kuin mitä myydään normaalisti erikseen normaalilla hinnalla hyllystä - sen käyttöön vain kuuluu tuo kuukausimaksu tässä kuukausiveloituspohjaisessa pakettitarjouksessa.

    Yst. terveisin,
    Jarkko / Cozify
  • samppasamppa Member, Cozify Viestejä: 651 mod
    @Jezetus Ominaisuuksien poistaminen on mielestäni vasta viimeinen keino, eli ennen sitä lisäämme ilmoituksia ja yritämme voittaa asiakkaan takaisin, sillä jotainhan on mennyt pieleen, jos asiakas ei olekaan tyytyväinen. Toisaalta olisi epäreilua muita hubin täydellä hinnalla ostaneita kohtaan, jos kuukausimaksun perumalla saisi täysin samat palvelut. Etäyhteys ja viestit (SMS) aiheuttavat meille kuitenkin kustannuksia, joten joudumme rajoittamaan niiden käyttöä, mutta silti hubi toimii normaalisti paikallisesti. Mutta kuten sanottua, epämääräisyys johtuu osittain siitä, että ennemmin kuin että rampauttaisimme palvelua haluaisin oppia mitä pitäisi parantaa. Toisaalta tämä kuukausimaksu on meille uusi tuote ja sitäkin pitää kehittää, joten tämäkin palaute on meille erittäin hyödyllistä.

    t. Samppa / Cozify
    t. Samppa \ Cozify
  • AMRAMR Member Viestejä: 87
    editoi lokakuu 2017
    jhietala kirjoitti:

    ....
    Develcon liikesensori ei reagoinut tänään aamulla mihinkään, mutta sovelluksen avaamalla ja täppäämällä liikesensorin kuvaketta alkoi taas toimimaan. Magneetti myös irtosi liimauksistaan ja sensori putosi lattialle. ....

    Puuhöylä kirjoitti:


    Tuo kävi itsellekkin, pari tuntia se katossa kesti ja sitten tuli alas, magneetti irronnut liimauksistaan. Käytännössä kaikki osat irrallaan pitkin lattiaa ja eipä tuo nyt ainakaan vielä herännyt henkiin. Tarvii huomenna tutkia lisää oliko tuon taru nyt sitten tuossa. Eli tuon kohdalla ei laatu oikein vakuuttanut.

    Ja sama tapahtui minullekin eilen, vaikka luinkin nämä varoittavat viestit, niin en silti tullut parantaneeksi magneetin liimausta ennen käyttöä. Magneetti irtosi ja Develco pyörähti takan päältä kimmahtaen lattialle mutta onneksi matolle. Kaikki osat irtosivat erilleen, mutta onneksi anturi ei mennyt rikki. Pikaliimalla magneetin kiinnitys uudelleen ja homma jatkuu. Mutta tuonne Develcolle voisi kyllä jotain palautetta laittaa ...

  • JezetusJezetus Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 50
    @samppa asia selvä. Kuten sanottu, niin lähinnä asiakkaan näkökulmasta vaikuttaa vain hyvin oudolta, kun tietoa asiasta on vähän saatavilla ja suoria vastauksia on hankala saada. Ja ymmärrän tuon, että se on epäreilua. Mutta siksi pitäisi myös olla joku hinta jolla kaikki palvelut voi lunastaa myös jälkikäteen itselleen tai maksimi aika kuukausimaksuille. Onhan se myös epäreilua kuukausimaksajaa kohtaan, jos sitä pitää maksaa maailman tappiin asti.

    Tarkoitus tässä ei ole myllyttää, olen hyvinkin tyytyväinen Cozifyn asiakas ja koko ajan ideoin lisää mitä lisätarvikkeita tilaan.

    Ja liittyen tuohon liikesensoriin, itsellä kanssa liimaus petti parin päivän jälkeen. Onneksi kovalle lattialle pudotessaan mitään ei hajonnut, ainakaan osia ei irronnut.
  • Janne HietalaJanne Hietala Member Viestejä: 25
    editoi lokakuu 2017
    Kysyin Lähitapiolalta tuosta kuukausimaksusta ja sen poistosta. Vastasivat, että mikäli kuukausimaksun irtisanoo niin siitä täytyy epäselvyyksien välttämiseksi vahinkotilanteissa ilmoittaa vakuutusyhtiölle ja samalla poistuu vakuutusmaksusta 10% turvalaitealennus. Eli maksaako tuota kuukausimaksua vai nostaako Älykotivakuutuksen hintaa sen 10%.

    Sen sijaan saman turvalaitealennuksen saat, jos ostat tuollaisen täyden hinnan Hubin, jossa on kaikki maksettu ja vaihdat sen tuon kuukausimaksullisen tilalle. Sama koskee Verisuren turvalaitteistoa.

    Parin vuoden kuukausimaksuilla kuitenkin maksaa tuollaisen täyden hinnan hubin. Sitä en sitten tiedä mitä käy, jos myy kuukausimaksullisen Hubin käytettynä uudelle omistajalle, että mikä on hänen kohtalonsa laitteen kanssa. Onko kuukausimaksu irroitettavissa Hubin sarjanumerosta Cozifyn puolelta.

    Eli ainut tapa kiertää kuukausimaksut ja saada turvalaitealennus on ostaa täyden hinnan hubi. Vakuutusalennuksen saamiseen riittää että turvalaite sisältää Murto-, vuoto- ja savuilmaisimet ja niiden valvonta. Se mistä turvalaite on otettu tai millainen paketti siinä on ei ole merkitystä. Jotta laajan turvalaitealennuksen saa, täytyy ilmoituspalvelun olla aktiivisena.
  • RufusRufus Member Viestejä: 1
    jhietala kirjoitti:

    Kysyin Lähitapiolalta tuosta kuukausimaksusta ja sen poistosta. Vastasivat, että mikäli kuukausimaksun irtisanoo niin siitä täytyy epäselvyyksien välttämiseksi vahinkotilanteissa ilmoittaa vakuutusyhtiölle ja samalla poistuu vakuutusmaksusta 10% turvalaitealennus. Eli maksaako tuota kuukausimaksua vai nostaako Älykotivakuutuksen hintaa sen 10%....

    Mielenkiintoista. Itse kysyin Lähitapiolan chatissa samaa asiaa kotivakuutuksen turvalaitealennuksesta ja vastaus oli että -10% alennus säilyy, vaikka kuukausimaksulliset palvelut irtisanotaan. Mitään logiikkaahan tuossa ei ole, mutta vastaus oli tuo.

    Itsekin toivoisin jotain kattoa tuohon kk-maksun pituuteen, Samppa? Cozify?
  • Janne HietalaJanne Hietala Member Viestejä: 25
    editoi lokakuu 2017
    Rufus kirjoitti:

    jhietala kirjoitti:

    Kysyin Lähitapiolalta tuosta kuukausimaksusta ja sen poistosta. Vastasivat, että mikäli kuukausimaksun irtisanoo niin siitä täytyy epäselvyyksien välttämiseksi vahinkotilanteissa ilmoittaa vakuutusyhtiölle ja samalla poistuu vakuutusmaksusta 10% turvalaitealennus. Eli maksaako tuota kuukausimaksua vai nostaako Älykotivakuutuksen hintaa sen 10%....

    Mielenkiintoista. Itse kysyin Lähitapiolan chatissa samaa asiaa kotivakuutuksen turvalaitealennuksesta ja vastaus oli että -10% alennus säilyy, vaikka kuukausimaksulliset palvelut irtisanotaan. Mitään logiikkaahan tuossa ei ole, mutta vastaus oli tuo.

    Itsekin toivoisin jotain kattoa tuohon kk-maksun pituuteen, Samppa? Cozify?
    Erittäin mielenkiintoista. :D Aika uskomatonta, että tulee erilaisia ja päinvastaisia vastauksia tuon suhteen. Toki vielä uusi palvelu ja asiat hakee paikkaansa, mutta eihän tuo nyt voi noin olla.

    Myös jotain kattoa kuukausimaksujen pituuteen toivotaan täältä.
  • psysipsysi Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 90
    Näin sivusta voisin huudella, että minusta on erittäin kohtuuhintainen ja järkevä kuvio tuo kk-maksullisuus.

    Kuukausimaksuilla katettava osuus laitteiston hinnasta on kuitenkin n 400 euroa, kun otetaan huomioon kaikki mitä paketissa tulee mukana. Nopealla ynnäyksellä erotuksen takaisinmaksuajaksi Cozifyn näkökulmasta tulisi 57 kuukautta eli lähes 5 vuotta. Tämä vielä niin, ettei korkoja oteta huomioon.

    Jos vielä lisää pakettiin kamerapalvelun, jää täyden hinnan hubin ostaneiden ja kameraa käyttävien kk-maksujen ja tämän Lähitapiolan paketin kk-maksujen reaalieroksi 2e / kk. Sillä takaisinmaksuika nouseekin vaatimattomaan 200 kuukauteen, mikä pieni korko mukaan laskettuna lienee n 20 vuotta...

    Se lienee sopiva katto kuukausimaksuajan pituuteen? Vai olisiko niin, että tuo on pilvipalvelu muiden joukossa ja siitä voikin vähän maksaa?

    - petri
  • samppasamppa Member, Cozify Viestejä: 651 mod
    @Jezetus Voihan olla että tulevaisuudessa kuukausimaksullinen tuote eroaa enemmänkin kerralla ostetusta, esimerkiksi takuuajan suhteen (niin kauan kuin palvelumaksua maksaa) tai saamalla henkilökohtaisen palveluneuvojan ja silloin siitä kannattaa maksaa maailman tappiin.

    Visiona on myöhemmin mahdollistaa lisäpalveluna esimerkiksi vartiointiliikkeen tai hätä-putkimiehen palvelut, jolloin palveluita on helppo aktivoida lisää, koska perus kuukausimaksurutiini on jo kunnossa. Suunnittelemme myös palvelun tilaamista tarpeen mukaan, eli esimerkiksi vartiointiliikkeen palvelut olisivat aktiiviset vain loman aikana, jos niin haluaa.

    Laitteiden osamaksu on sitten toinen asia, jossa voisi olla erimittaisia vaihtoehtoja.

    Mutta nämä kaikki tarkentuvat kunhan saamme tuotteen varsinaisesti ulos ja tietoa on siksi vähän saatavilla.
    Kuten sanottua kaikki palaute on meille erittäin arvokasta sillä asiakkaita vartenhan tätä tehdään. Pyrimme laajentamaan asiakaskuntaa joka on tietenkin haastavaa priorisoinnin suhteen.

    t. Samppa / Cozify
    t. Samppa \ Cozify
  • makromakro Member Viestejä: 226 ✭✭
    samppa kirjoitti:

    Suunnittelemme myös palvelun tilaamista tarpeen mukaan, eli esimerkiksi vartiointiliikkeen palvelut olisivat aktiiviset vain loman aikana, jos niin haluaa.

    Tämä kuullostaa hyvälle idealle, kannatetaan. :smile:

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.