Onko havaittavissa tämän foorumin lievää kiinnostuksen laskua?
Tuntuu ihmeelliseltä että Cozifyn omakaan porukka ei halua/viitsi täällä asioita kommentoida, samoin tuon blogin osalta on todella huolestuttavaa hiljaiseloa.Jo pitkälti toista vuotta sitten luvattujen ominaisuuksien tai parannusten julkaisun,korjaamisen osalta ei kerrota mitään aikatauluja.
Olen usealle ihmiselle "mainostanut" sisänsä hieno hubia ja sen tähän mennessä julkaistuja asioita ja kertonut potentiaalista, nyt kuitenkin tätä foorumia seuranneet innostuneet mahdolliset uudet käyttäjät ovat lievästi pettyneitä Cozifyn oman porukan välinpitämättömyydestä.
Jonkinlaisen road mapin julkaisu olisi mielestäni vähintäänkin kohtuullista tässä vaiheessa!
4
Viestejä yhteensä
Epäilen että ainakin osittain syy "hiipumiseen" on että foorumi ei jostain syystä enää lähetä sähköpostiin herätteitä kun viestejä kirjoitetaan tai vastaillaan. Tutkin asiaa ja yritän korjata vian..
Roadmap on niin liikkuva että mitään aikataulua on hankala luvata. Seuraavaksi voin varmasti luvata vain Philips Hue Dimmer Switch tuen (vihdoinkin Zigbee seinäkytkin), sekä sääntöehdotukset, jotka tekevät käyttöönotosta ja hyödyllisten sääntöjen määrittämisestä todella paljon helpompaa.
Suurempien toiminnallisuuksien kuten Z-Wave, lukko, älytermostatti, talonvesimittari, Alexa tai GoogleHome tuen lisääminen riippuu suur-asiakkaiden toiveista ja aikatauluista ihan vain siitä syystä, että he maksavat suuren osan myös projektin kustannuksista sekä päättävät sen etenemisvauhdin (joka on yleensä ikävä kyllä hidas, koska ovat suuryrityksiä). Mutta kaikki nuo ja paljon muutakin kyllä tulee ennen pitkää.
t. Samppa / Cozify
Onkohan jossain listaa mistä näkisi että mitä laitteita on hubin kanssa testattu toimivaksi ja sitten jos jotain on testattu mutta todettu toimimattomiksi hubin kanssa? Itsellä on tässä myös yksi nexan pistorasia joka kyllä näkyy hubilla mutta käskyjä se ei huoli. Tosin en ole sen kanssa jaksanut käydä taistelemaan sen enempää.
Muistaakseni näin:
https://www.youtube.com/watch?v=8ZnvDAaNR_U
Minulla nuo valaisimet ja suurin osa Dimmer Switcheistä on liitetty Hue Bridgen kautta. Siihen lampun pystyy liittämään ilman resetointia, kun käyttää lampun sarjanumeroa liittämiseen.
Itsekin hain pari tuollaista settiä ja laitteet kyllä sai nätitsti yhdistettyä.
Beta käyttäjillä on jo tuki Dimmer Switchille, joten tulee varmaankin seuraavassa päivityksessä muidenkin käyttöön.
Myös Dimmer Switch pitää nollata ennen käyttöönottoa, koska se on valmiiksi paritettu siihen paketin lamppuun.
Tämä tapahtui todella pitkällä reset-nappulan painamisella.
Tuon lisäksi saattaa olla laitteita, jotka toimivat, vaikkei niitä ole listattukaan. Niistä on hajanaisia mainintoja palstalla. Onhan pistorasia kantaman sisällä? Tai välissä ei ole betonia/vast reilusti?
Nyt, jos sen pistorasian hubiin liittämisen hetkellä se ei olekkaan siinä oppimistilassa, jää hubin lähettämä signaali oppimatta. Pistorasia "näkyy" hubin laitelistassa, mutta käskyt eivät mene perille.
Itse olen vastaavat tilanteet korjannut niin, että olen laittanut ongelma pistorasian oppimis tilaan ja sitten ohjannut sen hubista päälle. Tällöin rasia oppii halutun koodin.
Vastaavasti pari kertaa on pistorasia oppinut väärän koodin. (Liiketunnistimella liikettä opetustilanteessa.) Tämän voi poistaa kaukosäätimellä, jolla rasian saa unohtamaan kaikki opetetut koodit.
Tai sitten pistorasia oppimistilaan ja hubilta off komento, jolloin kyseinen koodi poistuu pistorasian muistista.
Juuri näiden käyttöönoton ja muutoksien ongelmien takia olen yrittänyt hiljalleen päästä eroon noista 433Mhz laitteista.
Lämpömittarit ja seinäkatkaisijat ovat nyt toimineet hyvin, joten ne varmaankin saavat jäädä.
Anteeksi, jos on asia- tai kirjoitusvirheitä. En ole parhaimmillani näin aamuyöstä.
Itse kaipailen kanssa vastaavanlaista listaa. Laitteita, mitä ei ole virallisesti tuettu mutta joku kokeillut itse. Kenties tätä voisi itsekin ylläpitää, mutta siihen tieto saataisiin vain sen keskustelulangan kautta eli ei ole ihan viimeisintä huutoa.
Paljon tekisi mieli kokeilla kaikenlaista ja saada ihmisiltä tietoa, mitä on kokeiltu ja lyhyet kommentit onnistuiko vai ei.
@cozify Tämä alustan lainaus -toiminto toimii erilailla, riippuen miten sen tekee. Tuossa yläpuolella oleva lainaus-kuvake lisää kyllä blockquote -merkit, muttei korosta lainausta mitenkään. Tekstin alapuolta valittava lainaus taas puolestaan korostuu.
t. Samppa / Cozify
- Cozify laitehaku varuiksi päälle jo nyt
- Dimmer switch parituksen purku tässä ketjussa näkyvän videon mukaan -> lamppu sammuu
- Odoteltu että se ilmestyisi cozify laitehaulla, useampi minuutti (kokeiltu myös ilman tätä välisteppiä)
- Valosta virta pois ja takaisin -> lamppu palaa
- Odoteltu että se ilmestyisi cozify laitehaulla, useampi minuutti
Pitäisikö tämä lamppu olla ihan kiinni cozify boksissa, kun dimmer switch uudelleenparitus ainakin tuntuu onnistuvan läheisyyteen perustuen? Muut philips lamput ja nauhat tuntuvat löytyvän ongelmitta, mutta nämä ei olleetkaan dimmeriin paritettuja etukäteen. Itse dimmeri löytyy kyllä helposti, kunhan käyttää dimmerin reset nappulaa.
Hue Dimmer Switchin resetointi-signaali on tarkoituksella heikko, ettei se resetoi vahingossa kämpän kaikkia ZigBee laitteita.
t.Samppa / Cozify
t.Samppa / Cozfiy
Näin ollen emme voi vielä tuoda niitä maahan.
t. Samppa / Cozify
Toki tilanne muuttuu jos CE merkintä tulee.
t. Samppa / Cozify
t. Samppa / Cozify
Onko tuossa tukea "tageille"?
Harkinnassa suositella tätä erään yrityksen käyttöön joka haluaisi hyvän ja joustavan järjestelmän toimitilan hälytin/kulunvalvontaan toimistoaikojen ulkopuolella, yrityksessä useita kymmeniä työntekiöitä.
t. Samppa \ Cozify
Tukea muihin erilaisiin ZigBee mittalaitteisiin ja sääntöjä ohjausta varten tulee myöhemmin lisää.
t.Samppa / Cozify
Kiinasta tilatessa ottaa riskin, että tulee väärä malli joka ei toimikkaan.
t.Samppa / Cozify