Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Umpisäiliön täyttövaroitus

Moi,

Olen kiinnostunut hankkimaan Cozify automaation mökkiin, jossa on valtava remontti meneillään. Lähes kaikki uusitaan täysin, myös sähköt.

Minusta luin aiemmin jostain (en haulla enää löytänyt), että boksi pystyy vastaanottamaan varoituksen kun umpisäiliö on täyttymässä. Saimme uuden umpisäiliön jossa on mukana oma varoitin, se toimii 433,2mhz. Onko mitenkään mahdollista yhdistää se automaatioon? Jos ei, onko saatavilla joku anturi joka varoittaa kun umpisäiliö on täyttymässä?

Viestejä yhteensä

  • obeesiobeesi Member Viestejä: 39
    Kaipaisin itse vähän samanlaista ratkaisua, kellarissa olisi ämpäri mikä pitäisi tyhjentää, kun on täynnä. Onnistuisiko tämä Centralite 3-series vesivuotosensorilla? Laittaisi sensorin tiettyyn kohtaan ämpäriä ja kun vesi nousee tiiettyyn kohtaan, niin sensori antaisi hälytyksen/viestin kännykkään. Onko tämä mahdollista?

  • cozifycozify Administrator Viestejä: 99 admin
    Kyllä tämän pitäisi toimia. Sensori ei ole vedenpitävä, joten kokonaan veteen sitä ei voi upottaa. Sensori toimii siten, että kun pohjassa olevat kaksi nastaa koskettavat vettä samaan aikaan, lähettää sensori viestin hubille.

    Toteuttaisin tämän itse niin, että sensori lähtee kellumaan veden pinnan mukana kun tietty taso saavutetaan.

    Kannattaa aina varmistaa, että signaali kulkee sensorilta hubille saakka.

    - Tony / Cozify
  • bigfootbigfoot Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 67
    http://www.cozify.fi/collections/devices/products/nexa-wbt-912-two-channel-receiver
    ja uppopumpun tai pilssipumpun nestepinnan mukaan katkova/käynnístyvä kytkin voisi toimia myös jos kelluvalle kytkimelle on tilaa.
    Toki sulkevan/avatuvan kytkimen voi tehdä melko yksinkertaisesti vaikka vipuvarrellisesta mikrokytkimestä ja palasta styroksia.
  • SimppaSimppa Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 24
    Onko umpisäiliön pinnanvalvontaan Cozifyllä löytynyt jo hyvä ratkaisu? Tämän jos saisi vielä hallintaan niin voisi laittaa boxin tilaukseen.
  • masiaromasiaro Member Viestejä: 54
    Ilmeisesti toteutan siten, että joutan kaksi kaapelia sensoriin kiinni ja kaapeli kelluu tietyssä korkeudessa. Niin itse sensori ei taatusti kastu ja rikkoutuu ku se olisi maan pinnalla kotelossa.
  • tonytony Member, Administrator, Cozify, Beta-käyttäjä Viestejä: 157 admin
    Ehdotettujen lisäksi muita tapoja ei ole tullut eteen. Uusia laitteita tämän osalta emme ole tuoneet tuen piiriin.

    - Tony / Cozify
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.