Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Android-sovelluksen ongelma 19.2.2022. Vikatilanne on ohi.

kruotoiskruotois Member, Administrator, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 99 admin
editoi helmikuu 22 kohteessa Support

Hei,

Käyttäjien omien viestiketjujen lisäksi tiedote erikseen, jotta se tavoittaa kaikki mahdolliset apua tarvitsevat.

Sovelluksen vanhoissa versioissa palvelimille tehtävät pakolliset sertifikaattipäivitykset aiheuttivat ongelmia viikonloppuna (19.2.2022 ->). Sovellukseen tämä on jo korjattu ajat sitten uudemmissa versioissa, mutta valitettavasti osa Google Play Storen Android-käyttäjistä ei ole saanut uusia versiopäivityksiämme. 

Kauppaan vietiin korjaus heti lauantaina, mutta sen käsittely kestää. Ongelma on meidän, mutta emme valitettavasti pysty vaikuttamaan julkaisuaikatauluun yhtään enempää. Ottaen huomioon, että korjaus vietiin kauppaan viikonloppuna eli out-of-office-tunteina, on ymmärrettävää, että Googlella kestää vähän pidempään.

Kun pystyt lataamaan sovellusversion 1.1.5 (tai uudempi) lataa se ja asia korjaantuu.

Sillä aikaa: Voit käyttää Cozify-sovellusta myös puhelimesi tai tietokoneesi selaimesta osoitteessa https://webui.cozify.fi/

Vinkki: Kun käytät web ui:ta puhelimessa:

- Tilaa salasana normaalisti syöttämällä sähköpostisosoitteesi tilauskenttään

- Kun saat väliaikaisen salasanan emailiisi, kopioi salasana selaimen näyttöön. Älä käytä linkkiä, koska se avaa uudelleen vanhentuneen android-sovelluksen.

Huom: Tällä ei ole mitään tekemistä hubin toiminnan kanssa - hub toimii kuten ennenkin ja kyse on puhtaasti sovelluksen ongelmasta. Esimerkiksi hubin buuttailu ei auta.

Lisäksi yleistä tilanteesta:

Cozify-taustapalvelut tai sovellukset eivät ole historiansa aikana ollut koskaan poissa pelissä joitain tunteja pidempää. Nytkin ongelma koskee ainostaan android-käyttäjä ja web ui tarjoaa ratkaisun. Viankorjaus ajettiin julkaisuun heti vian ilmetessä ja uutiskirjeen lisäksi kaikille tukea hakeneille on välitetty viesti mahdollisimman nopeasti - myös viikonloppuna ja iltaisin. Tästä huolimatta otamme tilanteen erittäin vakavasti sillä tiedostamme, että sovelluksen käytön takana on valtava määrä koteja ja tätä myötä myös sovelluksen toiminta on yksittäiselle käyttäjälle hyvinkin kriittistä. Sertifikaatti-vian juurisyyt on jo aiemmin selätetty, mutta valitettavasti piilossa oleva sovelluskaupan konfiguraatio aihetutti tilanteen. Olemme käyneet tänään maanantaina tilanneanalyysin, jonka perusteella tehostamme mm. sovellusten julkaisuprosessin monitorointia. Näin pystymme toivottavasti paremmin välttämään vastaavanlaiset ongelmat tulevaisuudessa.

Vilpittömät pahoittelut kaikille niille Android-käyttäjille, joille tilanne aiheutti ongelmia tai mielipahaa. Toivottavasti kaikki ovat pystyneet WebUI:n avulla käyttämään järjestelmää.

Yst terv,

Kimmo/Cozify

PS. WebUI on tullut jäädäkseen. Lisäksi työstämme seuraavaa versiota sovelluksesta, jotta se saadaan modernisoitua. Rakentavia sen osalta kehitysehdotuksia otetaan vastaan.

Post edited by kruotois on

Viestejä yhteensä

  • kruotoiskruotois Member, Administrator, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 99 admin
    editoi helmikuu 23

    Hei,

    Vikatilanne Android kaupan versioissa on ohi.

    Tänään tiistaina noin klo 12 pystyimme itse toteamaan, että sovelluskaupoa alkoi jakamaan uutta toimivaa Android-versiota (1.1.5).

    Nyt iltaan mennessä version pitäisi olla viimeistään kaikille käyttäjille ladattavissa. Mikäli koet edelleen ongelmia, ilmoita tukeen. Tukitoimien helpottamiseksi:

    • Korjaus vaatii uusimman version lataamisen. Mikäli näet edelleen seririkaatteja koskevan virheilmoituksen, varmista/ilmoita, että todella olet saanut ladattua kaupasta version 1.1.5 tai uudempi.

    yst terv,

    Kimmo/Cozify

    Post edited by kruotois on
  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,095 admin

    @kruotois Kimmo, tsekkaas ao ketju, liittyy tähän uusimpaan päivitykseen: https://forum.cozify.fi/discussion/1197/saeaentoejen-nimiae-ei-pysty-editoimaan#latest

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.