Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Palovaroittimen hälytykset sekä pistorasian ajastus

Hei,

Meillä on käytössä sähkövarmennetut palovaroittimet jotka ketjutettu. Malli EI141 https://www.fsm.fi/230-VAC-Ionisoiva-palovaroitin/ekauppa/pEI141/

Olisikohan tuota mitenkään mahdollista kytkeä esim. Futurenown releyksikköön jota kautta tulisi sitten tieto mahdollisesta hälytyksestä ?

Entä onko pistorasiaa mahdollista ohjata Ubisys S1-releellä siten että pistorasian voisi laittaa päälle langattomasta kytkimestä esim. 30 min ajaksi ? Tämä olisi erittäin kätevä ominaisuus esim. silitysraudan tai kahvinkeittimen kanssa.

Kiitokset jo etukäteen vastauksista !

Viestejä yhteensä

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin

    Mulla ei ole Ubisys relettä, joten sen toimivuuteen en osaa ottaa kantaa.

    Sääntöihin on luotu automaattisammutus sääntö, johon voi valita haluamansa laitteen (valo, pistorasia) ja sammumisajan. Voin siis käyttää esim. Ikean kaukosäädintä ja käynnistää tuon kyseisen säännön (kyseinen pistorasia sammuu 30 min kuluttua).

    Tuleeko sen olla nimenomaan rele? Eikö erillinen pistorasia tulisi halvemmaksi? Vai onko tässä hakusessa, ettei laitteita tule näkyviin?

  • sammy_sammy_ Member Viestejä: 8

    Hienoa että tuollainen sammutus sääntö löytyy. Erillinen pistorasia voisi olla yksi vaihtoehto mutta releen kanssa lopputulos siistimpi eikä sitä voi ottaa vahingossakaan pois :)

    Vielä kun löytyisi ratkaisu miten nykyiset palovaroittimet voisi yhdistää Cozify hubiin.

  • sammy_sammy_ Member Viestejä: 8

    Nostetaas ketjua hieman ylös palovaroittimen osalta. Palovaroittimesta on mahdollista saada kärkitieto ulos joten osaako FNIP:n input lukea kärkitietoa siten että Cozify voisi generoida sen pohjalta hälytyksen ?

  • JereJere Member, Cozify Viestejä: 58 mod

    Hei.

    Teoriassa tämä on kyllä mahdollista. Tällaisesta harvemmin kuitenkin kuulee, joten meillä ei tästä ole kokemuksia. Sinun tarvitsee vain varmistaa että palovaroittimet ja valitsemasi FNIP-relepakka ovat yhteensopivia.

    Terveisin, Jere / Cozify

  • monitmonit Member Viestejä: 127 ✭✭

    Ubisysiin kommenttina, että minulla on juurikin tuo mainitsemasi käyttötapaus toteutettu kahvinkeittimen pistorasiaan Ubisys S1:llä.

    Palovaroittimien osalta mulla ihan sama konstruktio mielessä. Ubisys:n laitteissahan on myös input, joten ehkä sitäkin voisi hyödyntää? Ubisys:ssä mulla on kiinni pari liiketunnistinta ja hyvin toimii, joten miksei palovaroitinkin, jos siitä on vain signaali saatavissa ulos.

  • samppasamppa Member, Cozify Viestejä: 651 mod

    Huom Ubisys releen inputti toimii verkkovirralla mikä on otettava huomioon kaapeloinnissa.

    FutureNow input toimii taas 12VDC virralla ja siksi sopii paremmin palovaroittimen kannassa olevaan potentiaalivapaaseen hälytyksensiirtoreleen kärkitietoon kytkettäväksi.

    t.Samppa / Cozify

    t. Samppa \ Cozify
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.