Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Hubin asetusten varmuuskopiointi?

amuamu Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 348 ✭✭
Onko hubin asetuksia mahdollista varmuuskopioida ja tarvittaessa palauttaa? Nyt viimeksi hubia vaihtaessa, uuteen tuli automaattisesti Hue Bridgen kautta paritetut lamput ja yksi Prooven lämpömittari, mutta ei muita. Ei myöskään sääntöjä, tai teemoja.

Nyt kolmeen eri hubiin asetukset tehneenä en jaksaisi tehdä niitä enää neljättä kertaa.

Tilanteeni on tietysti hieman poikkeuksellinen, mutta tuskin nämä purkit kellään porskuttaa lopun elämää ja vahinkojahan sattuu kaikille. Eikä vakuutuskaan niitä kadotettuja asetuksia takaisin tuo.

Viestejä yhteensä

  • Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    Moi Amu,

    Sinun kanssasi on ollut tosiaan poikkeuksellisen huono tuuri hubin kanssa, pahoittelut siitä.

    Hubin asetukset varmuuskopioidaan jo tällä hetkellä pilveen ja tulemme mahdollistamaan vanhojen asetusten automaattisen palauttamisen sekä siirtämisen toiseen hubiin. Tämä on työlistalla, mutta aivan tarkkaa aikataulua en uskalla antaa.

    Parituksen suhteen eri teknologiat asettavat joitain rajoituksia. Esim Zigbee ja Z-Wave-laitteet pitää parittaa uuteen hubiin ennen käyttöä. Muut asetukset, esim teemat ja säännöt ovat parituksen jälkeen käytössä ilman muita kommervenkkejä.

    - Kimmo/Cozify
  • klampiklampi Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 169 ✭✭
    Minä toivoisin myös ensi vuoden kehityslistalle pitkän aikavälin käyttövarmuuteen panostamista. Olen myös asetellut säännöstöt uusiksi yhtä monta kertaa, kuin Amu ja tänä vuonna se ei vielä ole ollut iso homma. Nyt kuitenkin nuo uudet anturit ja kiinteän sähköasennuksen laitteet ovat avanneet sellaiset mahdollisuudet, että säännöstöt ovat kasvaneet merkittävästi ja loppua ei näy :) En millään haluaisi aloittaa enää alusta. Nykyisen säännöstön rakentaminen tyhjästä olisi varmasti useamman illan homma.

    Myös ne päivät ovat pitkiä, kun hubi pimenee ja kämppä myös. Itse olisin valmis ostamaan toisenkin hubin, jos joskus tulisi sellainen kahden hubin ratkaisu, jossa kaksi laitetta varmistaisi toinen toisiaan.

    Vähän myös ylläpitoon liittyen uusi feature-ehdotus:
    Kun laitteen parittaa, sillä on laitetta kuvaa tekninen nimi, mutta käytettävyyden vuoksi ne pitää yleensä nimetä uudelleen. Sitten kun olen ripotellut laitteita pitkin poikin taloa, en kohta enää muista, minkä tyyppinen (Nexan) katkaisija / rele missäkin oli. Muistamisen tuskaa helpottaisi, jos Laitteet-näkymässä laitteen kuvaketta pitkään painettaessa ilmestyvässä asetusnäkymässä näkyisi myös laitteen alkuperäinen tekninen nimi itse antamani nimen lisäksi.
  • Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    Moi,

    Kiitos kommenteista.

    Asetusten palauttaminenhan voi olla hyödyllistä myös silloin, jos konfiguroinnissa sattuu joku isompi näppivirhe. Eli ihan oleellisia pointteja. Teknisesti se ei ole mitenkään järjettömän suuri puristus, joten koitetaan mahduttaa listalle.

    Klampi, tuo on ihan validi ajatus. Voisi olla vielä parempi, jos laitteen detaljinäkymästä saisi luettua mallimerkinnät.

    - Kimmo
  • LP6LP6 Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 83
    Omien asetusten tallentaminen/varmistaminen cozifyn pilven lisäksi omaan laitteeseen olisi hyvä lisä. Laitteiden paritusten ja nimeämisten jälkeen, jos sitten voisi vanhan hubin varmistuksen palauttaa uuteen, olisi monen Cozify-käyttäjän verenpaine paljon paremmin ohjearvoissa. Vaihtoehtoisesti toki toimisi, jos käyttäjä voisi tuon pilvivarmistuksen itse palauttaa johonkin hubiinsa.
    -LP-
  • Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    Moi,

    Eli ajatuksena on nimeenomaan se, että pilvestä voisi itse palauttaa varmuuskopioinnin hubiin kuin hubiin. Tämä olisi myös kätevä tapa tuoda perusasetuksia isompiin installaatioihin. Laitteiden parittamisen kanssa joutuu tekemään hieman työtä, sitä pitää vielä työstää.

    - Kimmo/Cozify
  • Juha LempiäinenJuha Lempiäinen Member Viestejä: 7
    Onkohan tämä edennyt jo?
  • teroiteroi Member Viestejä: 2
    Onko tosiaan em. 3 vuoden takaisista lupauksista huolimatta edelleen niin että takuuvaihdon jälkeen hubin asetukset on tehtävä alusta asti uudestaan?
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.