Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Develcon liikeanturi temppuaa harvakseltaan

AMRAMR Member Viestejä: 86
Moi, onko miten muilla ollut ongelmia Develcon liikeanturin kanssa?

Harvakseltaan, taisi olla tänään toinen tai kolmas kerta noin puoleen vuoteen, että liikeanturi kuvittelee liikettä olevan kokoajan vaikkei sitä olekaan. Edellisellä kerralla käytin pattereita irti anturista, mutta myös anturin poistaminen Cozifyn päästä näytti auttavan. Tuossa tosin ongelmana se että kaikki hälylogiikatkin poistuvat samalla, jotka pitää sitten uudelleen rakentaan. Seuraavalla kerralla (pienemmässä paniikissa) pitää koettaa näpäyttää anturin asetusnäkymä auki, josko sitä käyttä anturi tokenisi näyttämään todellista tilannetta.

Viestejä yhteensä

  • makromakro Member Viestejä: 226 ✭✭
    Kummitteli mullakin tuo anturi niin että havaitsi välillä liikettä vaikken sitä itse havainnut, korjaantui sillä kun vaihtoi tilalle eri merkkisen PIR tunnistimen. :smiley:
  • AMRAMR Member Viestejä: 86
    :smiley:
    Hilirimpsikseen ilmeisesti vaihdoit? Itselläkin on yläkerrassa Hue Motion, joskin siinä on ollut hiukan hämärärajan kanssa taiteilua, tuntuu ettei anturi ole kovin lineaarinen eikä aina muutenkaan looginen. Tosin auttavasti toimeen olen sen kanssa tullut, joten pitääpä tuota vaihtoa harkita. :smile:
  • makromakro Member Viestejä: 226 ✭✭
    Juu laitoin Philipsin PIR tunnistimen tilalle. Ei nekään ihan ongelmattomia ole, tänään viimeksi keittiössä oleva samanlainen Philips PIR päätti jättää valot sytyttämättä vaikka hämäräraja ja muut ehdot täyttyi, ja Cozifyn softan perusteella se havaitsi liikettä. Toki tässä vika voi olla muuallakin, pitää tutkia huomenna lisää.

    Develcon ongelmat oli mulla ärsyttävän satunnaisia, niin että saattoi joskus viikonkin toimia ilman ogelmia, joskus taas havaitsi liikettä vähän väliä. Ei selvinnyt mikä muu tuon voisi aiheuttaa kuin vika itse tunnistimessa.
  • samppasamppa Member, Cozify Viestejä: 651 mod
    Seuraavassa päivityksessä (Huhtikuu 2018) tulee OTA laitepäivitys mahdollisuus ja sen mukana uusi versio mm. Develcon ja Osramin laitteille.

    Toivottavasti tämä parantaa toimivuutta ja vähentää ongelmia.

    t.Samppa / Cozify
    t. Samppa \ Cozify
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.