Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Valinnat

Osram plug ei sammu teemasta (Huen kautta)

dnqdnq Member Viestejä: 1
Kävin hankkimassa muutaman Osram Plugin lisää ja kytkin ne Huen kautta Cozifyihin.

Kummankin käynnistäminen ja sammuttaminen onnistuu sekä Hue Appista että Cozifystä laitteiden kautta.

Cozifyn teemojen kautta jostain syystä vain käynnistys onnistuu, sammuttaminen ei. Sammuvat kuitenkin edelleen laitteiden kautta.

Aiempi Plug on kytketty suoraan Cozifyihin ja toimii teemoilla normaalisti. Samoin 433-pistorasiat.

Onko muilla kokemuksia? Elättelen toivoa, että Huen kautta olisin saanut paremmin toimivan käyttöliittymän satunnaiseen manuaalikäyttöön...

Viestejä yhteensä

  • Valinnat
    bigfootbigfoot Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 67
    Oletko päivittänyt Huet sekä Osramit viimeisimpään softaversioonsa?
    Osa Hueista (ei tunnistimet/kytkimet) on mulla kytketty 3 bridgen kautta myös Cozyyn.

    Mulla on eniten nyt ongelmia Huen hämärätunnistuksen kanssa.
    Lisäksi joitain haamukäynnistyksiä/pimeäksijäämisiä esiintyy melko usein, mutta yleensä vuorokausiteemat ja esiasetellut lamppuasetukset korjaavat asian päivän mittaan.
  • Valinnat
    skoveroskovero Member Viestejä: 21
    Tuon yllä mainitun ongelman ehdin myös minä havaita, kun liitin Osriamit Hue Bridgeen. Teemalla sai plugin kyllä päälle, mutta teeman sammuessa se jäi päälle.

    Nyt ongelmaa ei enää ole, kun plugit ovat jatkuvasti "unreachable"-tilassa: näkyvät siis Hue appilla tuolla tapaa, mutta ohjautuvat kuitenkin normaalisti sitä kautta, kuin myös bridgeen liitetyillä switcheillä. Cozifyssä ne ovat harmaana, eikä ohjaus onnistu sen paremmin teemoilla, kuin manuaalisestikaan...
  • Valinnat
    samppasamppa Member, Cozify Viestejä: 651 mod
    Plugi jää päälle, jos joku toinen teema määrittää sille päälläolon.
    Laitteen sivulta Automaatio välilehdeltä näkee mihin teemoihin ja sääntöihin se on kytketty.

    Myös uusi OTA päivitys auttaa pitämään laitteiden ohjelmiston ajantasalla ja erilaiset lastentaudit pitäisi korjautua myös sen avulla.

    t. Samppa \ Cozify
    t. Samppa \ Cozify
  • Valinnat
    minissinminissin Member Viestejä: 31
    Havaitsin itse saman ongelman kun AP ja tutkittuani/testattuani asiaa hieman lisää, havaitsin että ongelma toistuu jos Osram plugi on paritettuna HUE.n bridgeen.

    Poistin plugin HUE bridgestä ja paritin Cozify:n niin nyt näyttäisi sammutus toimivan kun teema jossa se on laitelistassa päällä sammutetaan.

    Eli mulla "Kotona" teemassa laite tilassa "off" ja "testi" teemassa laite tilassa "on", kun aktivoin teeman "testi", menee plugi päälle ja kun sammutan teeman "testi" menee plugi pois päältä.

    Jos plugi paritettuna HUE bridgeen jää plugi päälle kun "testi" teema sammutetaan.

    -Miika
  • Valinnat
    samppasamppa Member, Cozify Viestejä: 651 mod
    Testasimme asian toimistolla ja saimme vihdoin toistettua tuon epäjohdonmukaisen käytöksen. Bugi saadaan korjattua seuraavaan päivitykseen. Kiitos kaikille bugin metsästäjille!

    t. Samppa \ Cozify
    t. Samppa \ Cozify
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.