Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Teemojen keskinäiset prioriteetit?

klampiklampi Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 169 ✭✭
Voinko jotenkin määritellä, että käsin päälle laitettu teema olisi prioriteetilla korkeampi, kuin ajastuksella tuleva? Olen tehnyt niin, että tiettyyn aikaan illalla Yö-teema menee päälle, jolloin valot toimivat himmeämpinä ja palavat lyhyemmän aikaa liikkeen loputtua. Kuitenkin haluaisin, että käsin valittu teema X ajaa ajastetun Yö-teeman yli. Teemassa X valot ovat kirkkaammat ja siihen ei esim. kuulu valojen sammuttaminen, vaikka liiketunnistin ei havaitse liikettä.

Viestejä yhteensä

  • Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    editoi syyskuu 2015
    Hei,

    Ensinnäkin, niiltä osin, kun teemat ohjaavat eri laitteita, niiden asetukset ovat voivat olla yhtä aikaa.

    Toiseksi, teemojen prioriteetti menee yksinkertaistettuna seuraavasti: Myöhemmin käynnistynyt teema ajaa aiemman asetuksien yli. Eli jos laitat yö-teeman jälkeen teeman X päälle, teeman X asetukset ovat voimassa (sikäli kun he ohjaavat samoja laitteita).

    Saat toteutettua haluamasi toiminnon, lisäämällä teemaan X kirkaat valoasetukset ja jättämällä automaattisäännön pois.

    Tämä teemojen välinen "konfliktinhallinta" on itse asiassa varsin monimutkainen asia, jonka olemme pyrkineet tekemään mahdollisimman yksinkertaiseksi käyttäjälle. Palautetta otetaan vastaan, jotta voimme parantaa käyttökokemusta.

    EDIT: En alunperin hoksannut, että haluaisit että ajastettu teema olisi aina priorisoinnissa alempana. Tämä on erittäin hyvä pointti. Kiitos palautteesta.
    Post edited by Kimmo Ruotoistenmäki on
  • HäkäHäkä Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 21
    Teemojen prioriteetit tuli itsellä vastaan seuraavassa tilanteessa:

    Olen asettanut "Poissa" teemaan automaattisammutuksen siten, että halutut valot sammuvat ja pistorasioista katkeaa sähköt. Nyt kun monia valoja ohjataan teemojen kautta, kuten aamuvalaistus, niin kotoa poistuttaessa valittu "Poissa" teema ei sammuta valoja.

    Itse näkisin, että ylhäällä olevat kotona, yö ja poissa teemat olisivat prioriteetissa muita ylempänä. Toinen vaihtoehto esimerkin tapaukseen voisi olla se, että sääntöön "automaattisammutus" lisätään myös teemat, jolloin voisi valita sammutettavat teemat silloin kun sääntö on voimassa.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.