Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Valinnat

Uusi Cozify käyttäjä kaipailee apuja

Antti ReinikkaAntti Reinikka Member Viestejä: 3
Heips,

Olen tuore cozify käyttäjä ja olen tässä aloitellut rakentelemaan tätä omaa systeemiä. Laitoin tuohon eteisen/aulan kattovalaisimeen Philipsin HUE lamput ja otin perinteisen katkaisija välistä eli lampulla on virta aina. Laitoin katkaisijan taaksen kuitenkin Nexan lähettimen ja näin ollen saan tuon eteisen valon normaaliin tapaan katkaisijasta pois tai päälle , mutta voin ohjata lamppuja Cozifylla aina, koska ne näkyy aina.

Minulla on teemoja tehtynä Aamu/Päivä/Ilta/Yö (+ jotain muita) ja nämä on ajastettu niin että kun edellinen sammuu tulee seuraava päälle.

Haluaisin että tuosta katkaisijasta käynnistettäessä tuo eteisen valo syttyisi voimakkuudella X riippuen mikä teema on aktiivinen. Tämä onnistuu kyllä kun tallennan lampun tilan vaikka Ilta teemaan 60% ja että se on pois päältä (Näin valot ei syty kun teema tulee päälle), mutta ongelmaksi tulee tosiaan nyt se että koska se on tallennettu pois päältä tilassa teemaan niin tilanteessa jossa valot ovat päällä ja teema vaihtuu Päivä->Ilta, niin valot sammuu.

Olisiko mitenkään mahdollista saada tämä toteutettua niin että valot säilyy siinä asennossa kun ne ovat teeman vaihtuessa, mutta edelleen saisin ne syttymään eri voimakkuudella eri teemoissa?
Olen tässä pyöritellyt ja tehnyt erilaisia kokeiluja, mutta ei oikein toimi mikään siten kuin tahtoisin.

Muuten tämä Cozify vaikuttaa kyllä ihan näppärältä purkilta ja nuo 433 Mhz laitteet on toistaiseksi toiminut moitteetta minulla, vaikka luin paljon kommentteja ettei oikein pelitä. Toki ongelma niissä on tuo ettei tule takaisin mitään tietoa että oikeasti jotain tapahtui. Z-Wave ei ole ilmeisesti vieläkään tullut kuvioihin vaikka ei näytä niiden laitteiden kiinnostus hiipuvan mihinkään. Ne kiinnostaisi itesänikin tai sitten erinäiset Zigbee kytkimet.

-Antti

Viestejä yhteensä

  • Valinnat
    samppasamppa Member, Cozify Viestejä: 651 mod
    Moi Antti,

    Valojen helppoon ohjaamiseen vuorokauden ajassta riipuen olemme tehneet "Automatisoi kodin valot" säännön, jossa eri vuorokauden aikaan voi määritellä haluamansa kirkkauden (yöllä himmeä, aamulla kirkas, päivällä pois ja illalla lempeä). Mutta tuo sääntö vaarii liiketunnistimen käyttöä. Nut kun kuvasit ongelmasi, niin miksipä emme voisi muuttaa säntöä siten ettei liiketunnistinta tarvittaisi vaan ohjauksen voisi tehdä aina kytkimellä. Mutta tosiaan tuo ei vielä tällähetkellä onnistu.

    433MHz laitteet toimivat kyllä jos niitä ei ole liian monta ja käyttökohteet eivät ole kriittisiä.

    Z-wave tuki on luvattu moneen kertaan, mutta ikävä kyllä sen implementointi on viivästynyt muiden kiireiden takia. Mutta kyllä me se vielä joskus tehdään.

    t. Samppa / Cozify
    t. Samppa \ Cozify
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.