Lähitapiola Älykotipaketti

jhietalajhietala Viestejä: 21Member
Tuli otettua tuollainen älykotipaketti ja peruskotivakuutus ainakin hinnan puolesta laski, poislukien Cozifyn kuukausimaksu.

Pakettihan sisältää:
Cozify Hub
Develco vesivuotosensori
Develco liikesensori
Heiman palovaroitin
Philips Hue älylamppu (white, gen2?)
Foscam C2 IP-kamera

Älykotilaitteisiin onkin jo tullut tutustuttua Philips Huen kautta kun kotona pääosin kaikki valot Hueta ja parit dimmer switchit. Poislukien keittiö, jossa lampun kanta on GX24Q-3 ja sitten kylpyhuone/sauna (loisteputki/ledit).

Dimmer switchejä koitin laittaa Cozifyyn, mutta en keksinyt miten saada Huen useampi painallus toimimaan Cozifyssä sen lisäksi, että Huen kautta himmennykset jne toimii sulavammin + Hue labsit.

Develcon liikesensori ei reagoinut tänään aamulla mihinkään, mutta sovelluksen avaamalla ja täppäämällä liikesensorin kuvaketta alkoi taas toimimaan. Magneetti myös irtosi liimauksistaan ja sensori putosi lattialle. Toimii omaan makuun ehkä hiukan pitkälä viiveellä eikä havainnointikeila tjsp ole tarpeeksi laaja.

Vesivuotomittarin heitin tiskipöydän sokkeliin toisen vuotohälyttimen viereen. Palovaroitin meni entisen paikalle.

Murtohälytystäkin tuli kokeiltua liikesensorin kautta ja 5-6 kertaa sai tehdä murtohälytyksen luetuksi ja kuitatuksi ennen kuin sen sai pois päältä. Tuon jälkeen kaikki valot olikin sitten hälytyssävyissä ja Huen kautta niitä ei saanut laitettua haluttuun sävyyn vaan ne piti ensin laittaa Cozify sovelluksen kautta ennen kuin hyväksyi Huen käskyt.

Sisälämpötila/kosteusmittaria kaipaisi vaikka vuotosensorissa ja liikesensorissa lämpötilanäyttö onkin.

Onko tuossa mitään dataa mistä näkee onko joku sensori edes toiminnassa?

Tällälaista tällä kertaa. :)
«134

Viestejä yhteensä

  • PuuhöyläPuuhöylä Viestejä: 1Member
    Sama paketti tuli itsellekkin tänään haettua ja hienosti onnistui paritus kaikkien "palikoiden" kanssa, tässä kovasti piirrellytkin uusia suunnitelmia ja huomenna pitääkin hommailla muutamat lisäpalikat kotiin.
    Ovet tarkoitus suojata, muutamat katkaisijat ja pistorasiat ohjauksen perään, lämpötilat seuraantaan yms. Saa nähdä kuinka tämäkin projekti taas kääntyy harrastuksen puolelle ja turpoaa hallitsemattomaksi :dizzy:
    jhietala kirjoitti:

    ....
    Develcon liikesensori ei reagoinut tänään aamulla mihinkään, mutta sovelluksen avaamalla ja täppäämällä liikesensorin kuvaketta alkoi taas toimimaan. Magneetti myös irtosi liimauksistaan ja sensori putosi lattialle. Toimii omaan makuun ehkä hiukan pitkälä viiveellä eikä havainnointikeila tjsp ole tarpeeksi laaja....

    Tuo kävi itsellekkin, pari tuntia se katossa kesti ja sitten tuli alas, magneetti irronnut liimauksistaan. Käytännössä kaikki osat irrallaan pitkin lattiaa ja eipä tuo nyt ainakaan vielä herännyt henkiin. Tarvii huomenna tutkia lisää oliko tuon taru nyt sitten tuossa. Eli tuon kohdalla ei laatu oikein vakuuttanut.


  • JezetusJezetus Viestejä: 18Member, Beta-käyttäjä
    Lainaan hiukan aihetta.

    Tämä Cozifyn ja Lähitapiolan diili on herättänyt paljon kysymyksiä eri foorumeilla. Osaako kukaan vastata seuraavaan kysymykseen:

    Cozifyltä kysyttäessä kuukausimaksu kompensoi ainoastaan halpaa hintaa. Lähitapiolan FAQ taas sanoo "Maksat 6,99 euroa palvelumaksua älykotilaitteiden palvelusta, jolla mahdollistetaan laitteiden etäkäyttö ja erilaiset hälytykset." ja että jos lopettaa kuukausimaksun "Voit jatkaa laitteiden käyttöä kotona ollessasi kuten tähänkin asti. Sen sijaan laitteiden etäkäyttö sekä erilaiset hälytykset eivät enää ole käytettävissäsi.".

    Hiukan ristiriitaista tietoa. Eli mikä on oikeasti homman nimi?
  • AMRAMR Viestejä: 23Member
    Suoranaista ristiriita en itse tuossa näe. Laitteiden käyttö onnistuu edelleenkin, mutta etäkäyttö (muualtakuin kotiverkosta) ja esim. SMS-hälyt eivät onnistu. Sähköpostien kautta tapahtuvat viesteilyt/hälytykset myöskin taitaa tuossa loppua, mutta tuosta en ihan sata varma ole tuore Cozifyn käyttäjä kun olen.
  • QueQue Viestejä: 1Member
    editoi lokakuu 3
    AMR kirjoitti:

    Suoranaista ristiriita en itse tuossa näe. Laitteiden käyttö onnistuu edelleenkin, mutta etäkäyttö (muualtakuin kotiverkosta) ja esim. SMS-hälyt eivät onnistu. Sähköpostien kautta tapahtuvat viesteilyt/hälytykset myöskin taitaa tuossa loppua, mutta tuosta en ihan sata varma ole tuore Cozifyn käyttäjä kun olen.

    Eli käyttäjät jotka ostaa laitteet suoraan Cozifylta (ilman tuota kk maksua / lähitapiolaa) voivat käyttää laitteita ainoastaan omassa kotiverkossa? He eivät myöskään saa minkäänlaisia ilmoituksia hälytyksiä? Eihän tuossakaan ole mitään järkeä.

    Vai maksavatko Lähitapiolan kautta laitteet ostaneet lisämaksua (kk maksu) siitä, että ovat saaneet laitteet halvemmalla?
  • PudemanPudeman Viestejä: 320Member, Beta-käyttäjä
    Que kirjoitti:

    Eli käyttäjät jotka ostaa laitteet suoraan Cozifylta (ilman tuota kk maksua / lähitapiolaa) voivat käyttää laitteita ainoastaan omassa kotiverkossa? He eivät myöskään saa minkäänlaisia ilmoituksia hälytyksiä? Eihän tuossakaan ole mitään järkeä.

    Tuo kuulostaisi todellakin oudolta. Itselläni on "omat" laitteet ja ilmoitukset tulevat niin kuin pitääkin ja kuvat/vieot tallentuvat.

    Taitaa olla parasta laittaa kysymystä suoraan Cozifyn asiakaspalveluun tähän liittyen. Tällä palstalla heitä kun tapaa harvakseltaan ja silloinkin lähinnä teknisiin kysymyksiin liittyen.

  • AMRAMR Viestejä: 23Member
    Pudeman kirjoitti:

    Tuo kuulostaisi todellakin oudolta. Itselläni on "omat" laitteet ja ilmoitukset tulevat niin kuin pitääkin ja kuvat/vieot tallentuvat.

    Saat ilmeisesti sähköpostilla nuo ilmoituksella, kuten tuossa itsekin vähän uumoilin? SMS -tuen saattaisi kuvitella olevan maksullisen palvelun takana.

  • PudemanPudeman Viestejä: 320Member, Beta-käyttäjä
    Mulle tulee sähköpostilla, tekstareilla ja push viesteinä, riippuen säännöistä, joita olen naputellut.
  • AMRAMR Viestejä: 23Member
    Ok, eikä Pudemanilla ole kuukausimaksua Cozifyn suuntaan? Hmm, ehkä tuo tulee Beta -testaukseen osallistumisen myötä?
  • psysipsysi Viestejä: 44Member, Beta-käyttäjä
    AMR kirjoitti:

    Ok, eikä Pudemanilla ole kuukausimaksua Cozifyn suuntaan? Hmm, ehkä tuo tulee Beta -testaukseen osallistumisen myötä?

    Kyllä tuo kuuluu ihan normaaliin Cozifyn toimintaan betasta riippumatta. Ainoa kk- maksullinen osuus palvelusta on kameroihin liittyvä pilvitallennus, muu tulee hubin hankintahinnan mukana.

    - petri
  • PudemanPudeman Viestejä: 320Member, Beta-käyttäjä
    Juu, kuten @psysi mainitsi: ei kuukausimaksuja ja ovat olleet aivan alusta asti minulla käytössä.
  • AMRAMR Viestejä: 23Member
    Ah, aivan. Itselläni on kameratuki, joka hiukkasen omia ajatuksia sekoitti.

    Ja tosiaan, hinnan subventoinnistahan tieten kyse tuossa 99e + 6.99€/kk hinnassa, jos kuukausimaksua ei maksakaan niin ominaisuuksia karsiintuu? Ne jotka ovat täyden hinnan 249€ (tjsp.) maksaneet saavat kaikki palvelut ilman kuukausimaksua. Tuo käy järkeen, ei ole ilmaista lounasta ... ei ainakaan täysin ilmaista.
  • IlkkaIlkka Viestejä: 26Member
    Kyllä, noin se on kun aikoinaan kysyin asiaa suoraa Cozifyltä. 99e+6.99€/kk laitteista katoaa etäpalvelut jos lopettaa kuukausimaksun. Täyden hinnan laitteissa on kaikki ominaisuudet paitsi kamerapalvelu.

    Vähän tää on vaikeaa hahmottaa..
  • JezetusJezetus Viestejä: 18Member, Beta-käyttäjä
    Onko sellaisesta sitten tietoa, miten pitkään tuota kk-maksua pitää maksella, jotta etäpalvelut ei enää katoa? Vai maailman tappiin asti pitää maksaa? :smiley:

    Entä miten tuo etäpalveluiden blokkaus on sitten mahdettu toteuttaa? Hubin serial nro otettu lähetettäessä talteen ja puhelin sovellus osaa sitten blokata tietyt ominaisuudet?

    Pitääpin kysellä varmaan Cozifyn herroilta itseltään. Hirveästi vain tulee kysymyksiä monesta suunnasta ja samalla myös oma uteliaisuus heräsi :smiley:
  • makromakro Viestejä: 23Member
    @samppa tai joku muu sieltä pääkallopaikalta, voisiko tähän Tapiolan diilin kk-maksu keissiin joku Cozifyn puolelta kommentoida niin saadaan selvyys eikä tartte arvailla? :smiley:

  • JezetusJezetus Viestejä: 18Member, Beta-käyttäjä
    Rekisteröin vasta nyt tuon @Ilkka :n viestin. Aika outoa, että olet saanut tuollaisen vastauksen. Itse kun asiaa kysyin suoraan sähköpostilla, niin vastaus oli sanasta sanaan " kuukausimaksu kompensoi edullista aloitusmaksua, ei muuta".

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.