Puhelimen sijainti

lambjolambjo Viestejä: 5Member
Käsittääkseni Cozify tunnistaa puhelimen Wlan yhteyden peusteella. Olen itselleni ohjelmonut säännön että laite siirtyy automaattisesti kotona teemaan ja lähettää viestin kaikille että olen kotona.
Ongelmana on että minun ja kaikkien muiden perheenjäsenien on pidettävä puhelimen Wlan yhteys päällä jolloin akku kuluu puhelimesta nopeammin ja kodin verkko kuormittuu turhaan kun jokaisessa puhelimessa on oma internet yhteys.
Toinen ongelma on jos käyn vaikka ulkoterassilla niin yhteys katkee ja palautuu jolloin jokainen saa taas viestin että olen kotona.

Onko mahdollista kehittää ohjelmistoa siten että puhelimessa oleva sovellus toimii niin sanotusti taustalla ja tunnistaa puhelimen sijainnin. Mahdollisesti voisi vielä säätää sovelluksesta etäisyyden kotiin. Esim. Kun puhelin on 400m etäisyydellä kotoa aseta teema kotona tilaan.

Viestejä yhteensä

• masiaromasiaro Viestejä: 41Member
    Ööhm. Voin lähinnä kommentoida, että ainakin iPhonen akku kuluu hitaammin kun se on wifi verkossa. 4G/LTE verkossa akku kuluu nopeammin.
  • lambjolambjo Viestejä: 5Member
    Vaikka wifi on päällä niin eiköhän puhelin ole kuitenkin myös yhteydessä 3g verkkoon myös. Itsellä ainakin akku kuluu nopeammin jos Wifi on päällä. Puhelin iphone 6
  • MrAngerMrAnger Viestejä: 3Member
    Akunkestosta riippumatta, kuvittelisin tuon sijaintitiedon olevan luotettavampi indikaattori Cozifylle kertomaan, onko kännykkä käyttäjineen kotona vaiko jossain muualla. GPS ja WLAN tietoja yhdistämällä voisi kuvitella, että saisi läsnäolotunnistuksen luotettavuutta kasvatettua huomattavasti.
  • samppasamppa Viestejä: 153Member, Cozify mod
    Puhelimen sijainti ei ole niin helposti saatavilla ilman natiivia applikaatiota. Cozify applikaatio on Androidille ja iOS:lle sama, joten tuo paikannus toiminto vaatisi kummallekkin oman toteutuksensa. Toki se on tehtävissä, ja tehdään varmasti jossain vaiheessa, mutta ei vielä tähän hätään.

t. Samppa / Cozify
  • lambjolambjo Viestejä: 5Member
    Kiitos Samppa vastauksesta. Mielenkiinnolla jään odottelemaan mitä kaikkea tukevaisuus tuo tullessaan.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.