Ulostuleva liikkentunnistin

PasiYPasiY Viestejä: 3Member
Löytyykö markkinoilta zigbee tai z-wave liiketunnistinta, jota voi käyttää pakkasella? Kaikki mitä olen löytänyt on alin käyttölämpötila 0C. Tarkoitus että saisin esim. hälytyksen puhelimeen tuosta tai jotenkin se voisi laukaista valvontakameran tallennuksen.

Viestejä yhteensä

• N1h0k3rN1h0k3r Viestejä: 1Member
    Foscamin ulkokameralla on mahdollisuus lähettää sähköpostia jos se näkee jonkun, ja Cozify:lla on kamerapalvelu mikä pystyy tallenna automaatisesti samalla.

Tarvitset erillistä liiketunnistinta vain jos haluat laukaista valvontakameran tallennuksen liiketunnistella ennen kun sun valvontakamera näkee liikunta.
  • PudemanPudeman Viestejä: 266Member, Beta-käyttäjä
    Minulla on käytössä ulkona tällä hetkellä kahta eri zigbee liiketunnistinmallia: Nyce ja Centralite. Kumpaakaan ei ole tarkoitettu ulkokäyttöön, mutta niin vaan toimivat. Laitteet on sijoitettu lipan alle, joten suora sade ei niin vaikuta. Kosteus kylläkin.

Nycen näyttö loppuu -10 lukemaan, mutta Centralite näyttää enemmänkin. Itse asiassa vilkaisin tätä kirjoittaessani, että kotona näyttää olevan etuovella -17,3 astetta.

Häiriöitä ei ole ollut liiemmälti. Joskus toinen Nyce on ilmaissut turhia liikeilmaisuja, kun keli on viheliäinen (=kosteusprosentti 100, pikkupakkanen. Tätä esiintyy suojakelien tienoilla).

Sen sijaan Nexan ulkokäyttöön tarkoitetut liiketunnistimet olivat surullisia tapauksia. Niihin ei voinut luottaa lainkaan. Tälläkin hetkellä toinen on tarpeettomana varastossa, toinen käytössä sisätiloissa samassa huoneessa kuin HUB. Siihenkin tuli tosin "hillitön tuli" taas joulujen aikana.

Eihän nuo käyttökokemukset ole tietenkään mikään tae toimivuudesta. Sijoituspaikka ja keliolosuhteet vaikuttavat oleellisesti. Olen miettinyt tätä muutamia kertoja, miksi niille ei suoraan luvata toimivuutta alle nollan, mutta se saattaisi asettaa valmistajalle turhan isoja paineita takeiden vuoksi. Pääseehän helpommalla, kun antaa spekseissä hiukan myöten.

Z-wave tukea ei vielä ole HUB:ssa, mutta kunhan se saadaan, pitää tähän aiheeseen palata vielä.
  • PasiYPasiY Viestejä: 3Member
    Tuohon ensimmäiseen kommenttiin, niin en hirveästi luota kiinalaisen kameravalmistajan liiketunnistus softaan. Itselläni on noita kertynyt joitakin, ja pienestä tuulenpuuskasta (lehtien liike) antaa jo sen hälytyksen. Muistaakseni ruotsalaisessa axisessa toimi paremmin. Kuitenkin tuollainen IR:n pohjautuva liiketunnistus pitäisi olla parempi.

Hyvä kuulla että joku laite toimii pakkasessa vaikkei ole luvattu.
  • vtsvts Viestejä: 1Member
    Itse toivoisin esimerkiksi kaupan valikoimaan laadukasta hybridiliiketunnistinta ja tietty että cozify tätä laitetta tukisi.

http://www.zigbee.org/zigbee-products-2/#zigbeecertifiedproducts/productdetails3/5553fe56f7f0b6063927b0c6/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.