Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Valinnat

Sähköposti-, ja/tai viesti-ilmoitus kun tietty laite, laiteryhmä tai teema menee päälle tai sammuu

amuamu Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 348 ✭✭
editoi tammikuu 2016 kohteessa Support
Olisiko mahdollista lisätä sääntö, joka lähettäisi sähköposti-, ja/tai viesti-ilmoituksen, kun jokin tietty laite, laiteryhmä tai teema menee päälle tai sammuu?

Tällä olisi hyvä seurata esim. silmän kantamattomissa olevien laitteiden ja sääntöjen toimintaa, ilman että tarvitsee jatkuvasti vilkuilla sovellusta.

Itse toivoisin tällä hetkellä saavani ilmoituksen, kun varaston lämmittimeen liitetty Nexan pistorasia menee päälle ja pois.

Viestejä yhteensä

  • Valinnat
    LP6LP6 Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 83
    Samaa kaipailen, varsinkin sitten, kun/jos lohkolämmitimen käyttöön saadaan jotain lämpötilaan sidottua logiikkaa.
    -LP-
  • Valinnat
    puhtimpuhtim Member Viestejä: 40
    Tämä olisi hyvä ominaisuus. Voisi auton laittaa lämmitykseen kaukosäätimellä, jos saisi ilmoituksen, että laite meni varmasti päälle. Nyt se pitää tehdä sovelluksen kautta, jotta voi olla asiasta varma.
  • Valinnat
    amuamu Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 348 ✭✭
    433 MHz laitteissa liikenne on yksisuuntaista, joten itse laite ei ilmoita onko se oikeasti mennyt päälle vai ei.

    Lämmittimen tapauksessa minulla on samassa tilassa lämpömittari, jonka ilmoittaman lämpötilan mukaan pistorasia ohjataan päälle tai pois.

    Jos lämpötila muuttuu, niin tiedän lämmittimen olevan päällä tai pois päältä.

    Minulla on tällä hetkellä määritettynä sähköpostihälytykset, jos lämpötila varastossa nousee tai laskee yli 1 asteen asetetusta.
    Tässä tapauksessa tämä periaatteessa ajaa saman asian, mutta käänteisesti, kuin tuo lämmittimen päälle/pois ilmoitukset.
  • Valinnat
    PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    editoi tammikuu 2016
    Toisiko tähän ongelmaan ratkaisua Osram LIGHTIFY pistorasia? Eikös näillä saataisi tuo kaksisuuntaisuus, jota kaivattiin?
    Kysyin toisessa ketjussa näiden tuesta ja lupailtiin kunhan laitetta saavat testeihin. Itse tilasin jo kyseisen aparaatin (postissa parasta aikaa). Tehdas ilmoittaa pakkasrajaksi 20...
    cozify kirjoitti:

    Olemme pyytäneet Osramilta näytekappaleet, mutta toimitusaikaa ei vielä ole vahvistettu. Tarkoitus on tukea laitetta suht nopeasti, kunhan se tulee saataville.

    - Tony / Cozify

  • Valinnat
    amuamu Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 348 ✭✭
    Tuo Osramin pistorasia toimii toki kaksisuuntaisesti, mutta haluaisin joka tapauksessa ilmoituksen päälle/poismenosta.

    Tämä toimisi tällä hetkellä enimmäkseen lokitietona, kuin toiminnallisena funktiona, joten toimii itselleni myös 433 MHz laitteilla, vaikka data onkin vain yksisuuntaista.

    Itseäni kiinnostaisi tällä hetkellä tietää lähinnä tuo releen naksuttelutiheys sen kestävyyden kannalta.

    Tietysti turvallisuuden kannalta tuo Osramin tai joku muu Zigbee tai esim. Fibaron Z-wave pistorasia olisi parempi, jolloin pistorasian tilan voi tarkistaa ja varmistua, että se on siinä tilassa kuin on haluttu.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.