Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Valinnat

Teema joka käynnistää jotain ja sammuttaa jotain muuta

MaranziMaranzi Member Viestejä: 15
editoi joulukuu 2015 kohteessa Support
Taas on sormi suussa (onneks on suht puhdas sentään...)

Kertokaa mulle tai kertokaa mistä löytyy ohjeet, että miten teen tällaisen ohelmoinnin:
Teeman nimi: TVn katselu, ja kun sen aktivoi niin Osram LED nauha syttyy ja Prooven on-off -kytkin menee pois päältä!??!

Mä olen nyt luonut tuon nimisen Teeman, sitten olen Laitteet -osiossa liittänyt Osram LED nauhan (päälle kytkettynä) ko Teemaan, ja vastaavasti Prooven On-Offin poiskytkettynä samaan Teemaan - ja mitään ei tapahdu, kun taputtelen ko Teemaa päälle ja pois.

Nuo laitteet toimii kyllä nätistä Laitteet -osiossa erikseen ohjattuina.

Perhonen sentään, mä olen tehnyt kotiautomaatiota Philips Pronto Professional -järjestelmällä ja vähän Logitech Harmonyillä, ja nyt kyllä olen tainnut kohdata voittajani....

Viestejä yhteensä

  • Valinnat
    Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    Hei,

    Kuvaamasi perusteella olet tehnyt ihan oikeat stepit.

    Uskoisin, että kyse on tästä: Kun valitset teeman asetuksellesi, sinun täytyy painaa "Valmis"-näppäintä näkymän alareunasta (Ei siis oikeassa yläkulmassa olevaa rastia).

    Tämä käytettävyysseikka on hämännyt monia käyttäjiä ja tuomme asiaan parannuksen.

    Mikäli tallennus menee oikein, näet talletetut asetukset painamalla teemaa pitkään.

    - Kimmo/Cozify
  • Valinnat
    MaranziMaranzi Member Viestejä: 15
    Moi Kimmo
    Olen nimenomaan "Tallentanu" eli löysin ko napin skrollaamalla alaspäin. Ja pitämällä pitkään Teeman painiketta pohjassa näen, että siihen on liitettynä Lednauha päälle kytkettynä ja Proove OnOff pois kytkettynä. Mutta mitään ei tapahdu kun näpyttelen ko Teemaa päälle (siniseksi) tai pois päältä (nimi muuttuu valkoiseksi).
  • Valinnat
    MaranziMaranzi Member Viestejä: 15
    Moi again,
    no voihan nenä, nyt se toimii. Elikkäs Hubin tekemät komennot ei ilmeisesti ole ns diskreettejä, vaan nuo ohjattavat laitteet pitää olla oikeassa 'tilassa' silloin kun Teeman aktivoi (siis päällä tai pois riippuen siitä käynnistääkö vai sammuttaako Teema laitteen)! Näin ollen nyt kun erikseen sammutin LED nauhan ja laitoin Prooven päälle, niin ko Teeman aktivointi sammutti Prooven ja sytytti LED:n kuten pitääkin - mutta MITÄÄN ei tapahdu, jos vaikka molemmat on pois päältä / päällä.

    Kyllähän tämäkin on ihan jees, kun tämän nyt tietää. Pikkusen tuntuu mun tietämys lisääntyvän murunen kerrallaan, ja näytän kärsivän Pronto Professional Level 2 -sertifioinnin tuomasta ajattelumallista :)

    t. mara
  • Valinnat
    Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    editoi joulukuu 2015
    Moi,

    "mutta MITÄÄN ei tapahdu, jos vaikka molemmat on pois päältä / päällä. "

    Hmm. Kuulostaa erikoiselta. Ei pitäisi toimia niin.

    Näin _pitäisi_ toimia:

    0. Laitteet ovat tietyssä tilassa. esim on/on.

    1. Kun laitat teeman päälle, teemaan laitetut asetukset menevät päälle (on/off) - kohdan 0 tilalla ei ole merkitystä.

    2. Kun laitat teeman pois päältä, palautetaan kohdan 0 asetukset. Esim on/on.

    Mikäli näin ei toimi, kyseessä on jokin muu vika esim kuuluvuudessa. Tällöin pistä viestiä support@cozify.fi.

    Taustalla on itse asiassa hieman monimutkaisempikin logiikka, mutta tuossa yksinkertaistettuna.

    Tuomme teemoihin lisäksi makrotyyppisen lähestymistavan, jossa teemalla ei ole päällä/pois-tilaa vaan se ajaa ainoastaan kohdan 1 asetukset "makrona".

    - Kimmo/Cozify
  • Valinnat
    amuamu Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 348 ✭✭
    editoi joulukuu 2015


    Tuomme teemoihin lisäksi makrotyyppisen lähestymistavan, jossa teemalla ei ole päällä/pois-tilaa vaan se ajaa ainoastaan kohdan 1 asetukset "makrona".

    Jos saisitte vielä nikkaroitua widgetin Androidille, jotta sovellusta ei tarvitsisi käynnistää joka kerta kun haluaa luurilla säätää esim. valot eri esiasetukselle.

    Tällä hetkellä käytän tähän tarkoitukseen Hue bridgeä ja ohjaan valoja kolmannen osapuolen Hue Pro sovelluksella, jolla saa tehtyä näppärästi esiasetukset widgetteinä Androidin launcheriin.
    Toki haluaisin ohjata mieluummin Cozifyn teemoja vastaavalla tavalla, koska nyt pystyn ohjaamaan widgetistä vain Hue lamppuja.

    Logitech julkisti juuri uuden version kauko-ohjain sovelluksestaan, jossa tämänkaltainen integrointi on tehty notifikaationa sekä iOS:lle, että Androidille. Suosittelen tutustumaan :smile:
    https://support.myharmony.com/en-fi/harmony-app-notifications?tag=learnmore
  • Valinnat
    HenriHHenriH Member Viestejä: 14
    Tuo "widget" toiminto olisi erityisen hyvä, jos olisi mahdollista tehdä esim. emännän puhelimeen ja perheen tabletille widgettinä vain tarkasti määritellyt toiminnot. Mielellään vielä niin että voisi esim. tabletilla olevan Cozify sovelluksen lukita s.sanalla ja ainoastaan widgetit käytössä..
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.